Analýza obsahu studijních programů připravujících budoucí učitele na profesní dráhu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F10%3A00174066" target="_blank" >RIV/62156489:43670/10:00174066 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza obsahu studijních programů připravujících budoucí učitele na profesní dráhu
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie se věnuje v současné době velice aktuální otázce celoživotního učení. Publikace je rozdělena do tří základních kapitol, věnující se otázkám přípravného vzdělávání budoucích učitelů odborných předmětů a učitelů praktického vyučování a odbornéhovýcviku na středních odborných školách nejen na území České republiky, ale také v širším evropském kontextu. Nejprve je věnována pozornost analýze obsahu studijních programů připravujících budoucí učitele na profesní dráhu, podložené rozsáhlým výzkumnýmšetřením realizovaným Institutem celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity v Brně. Další kapitola přináší ucelený pohled na systém současného celoživotního vzdělávání učitelů Slovenské republiky. Pozornost je zde věnována nejen vysokoškolské přípravě budoucích učitelů středních škol, ale také koncepci a reformě dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků SR. Třetí část odborné monografie nastiňuje problematiku vzdělávání seniorů. Vymezuje jeho teoretická východiska, charakterizuje i
Název v anglickém jazyce
Content analysis of degree programs preparing future teachers of career
Popis výsledku anglicky
This monograph follows a very current topic of these days -- lifelong learning. The publication is divided into three main chapters, dealing with preliminary education of future teachers of vocational subjects and practical training teachers at secondaryvocational schools, not only in the Czech Republic, but also in the wider European context. In the first chapter, attention is paid to content analysis of study programmes preparing future teachers for their profession. The analysis is supported by proofs of wide research projects undertaken by the Institute of Lifelong Learning at Mendel University in Brno. The next chapter brings a comprehensive view of the current system of lifelong teacher learning in Slovakia. This part of the monograph pursues not only the university preparation of future teachers of secondary schools, but the conception and reformation of further education of pedagogical workers in Slovakia is mentioned, too. The last part of this monograph outlines some questio
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Vybrané problémy celoživotního vzdělávání v evropském kontextu
ISBN
978-80-7302-160-3
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
17-39
Počet stran knihy
102
Název nakladatele
Konvoj, spol. s r.o.
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—