Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přípravné vzdělávání budoucích učitelů odborných předmětů na Mendelově univerzitě v Brně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F15%3A43907181" target="_blank" >RIV/62156489:43670/15:43907181 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přípravné vzdělávání budoucích učitelů odborných předmětů na Mendelově univerzitě v Brně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá aktuální problematikou celoživotního profesního vzdělávání pedagogů, jako nezbytné podmínky pro uplatnění na trhu práce. Pozornost je věnována problematice výzkumu profesních kompetencí studentů učitelství, nezbytných pro úspěšný pracovní život absolventa vysoké školy. Je zde popisována otázka významu vybraných profesních kompetencí pro uplatnění absolventa na trhu práce. Se vznikem Center celoživotního vzdělávání na středních školách, je nezbytné rozvíjet u učitelů nové profesní kompetence, související se vzděláváním dospělých. Autorky věnují pozornost především sociálním a sociálně andragogickým kompetencím učitelů středních odborných škol. Teoretická východiska budou konfrontována s empirickým šetřením realizovaným na vysokoškolském ústavu Institutu celoživotního vzdělávání na Mendelově univerzitě v Brně a se zkušenostmi s rozvojem sledovaných kompetencí v rámci bakalářských studijních oborů.

  • Název v anglickém jazyce

    Initial teacher education for vocational subjects at Mendel University in Brno

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter deals with current issues of continuing professional education of teachers, as a necessary condition for the labor market. Attention is paid to the research of professional competence of student teachers, necessary for a successful working life. It is discussed here question the importance of selected professional competencies for the graduate labor market. With the formation of centers of lifelong learning in secondary schools, it is necessary for teachers to develop new professional skills related to adult education. The author pays attention primarily social adult education competence of teachers of secondary vocational schools. Theoretical background will be confronted with empirical investigation implemented a Institute of Lifelong Learning at Mendel University in Brno and experience with the development of competencies observed in the bachelor degree courses.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Rozvoj kompetencí vzdělavatelů v kontextu moderního pojetí vzdělávání

  • ISBN

    978-80-7509-256-4

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    219-227

  • Počet stran knihy

    299

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly