Přípravné vzdělávání budoucích učitelů odborných předmětů na Mendelově univerzitě v Brně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F14%3A00231330" target="_blank" >RIV/62156489:43670/14:00231330 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přípravné vzdělávání budoucích učitelů odborných předmětů na Mendelově univerzitě v Brně
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá aktuální problematikou celoživotního profesního vzdělávání pedagogů jako nezbytné podmínky pro uplatnění na trhu práce. Pozornost je věnována problematice výzkumu profesních kompetencí studentů učitelství, nezbytných pro úspěšný pracovní život absolventa vysoké školy. Je zde popisována otázka významu vybraných profesních kompetencí pro uplatnění absolventa na trhu práce. Se vznikem Center celoživotního vzdělávání na středních školách je nezbytné rozvíjet u učitelů nové profesní kompetence, související se vzděláváním dospělých. Autorky věnují pozornost především sociálním a sociálně andragogickým kompetencím učitelů středních odborných škol. Teoretická východiska budou konfrontována s empirickým šetřením realizovaným na Vysokoškolském ústavu Institutu celoživotního vzdělávání na Mendelově univerzitě v Brně a se zkušenostmi s rozvojem sledovaných kompetencí v rámci bakalářských studijních oborů.
Název v anglickém jazyce
Initial teacher education for vocational subjects at Mendel University in Brno
Popis výsledku anglicky
This paper deals with current issues of continuing professional education of teachers, as a necessary condition for the labor market. Attention is paid to the research of professional competence of student teachers, necessary for a successful working life. It is discussed here question the importance of selected professional competencies for the graduate labor market. With the formation of centers of lifelong learning in secondary schools, it is necessary for teachers to develop new professional skillsrelated to adult education. The author pays attention primarily social adult education competence of teachers of secondary vocational schools. Theoretical background will be confronted with empirical investigation implemented a Institute of Lifelong Learning at Mendel University in Brno and experience with the development of competencies observed in the bachelor degree courses.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2014
ISBN
978-80-7509-001-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
39-50
Název nakladatele
Mendelova univerzita v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
KC Mendelovy univerzity ve Křtinách
Datum konání akce
16. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—