Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Preventivní kompetence u studentů pedagogických škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F19%3AN0000035" target="_blank" >RIV/25840886:_____/19:N0000035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Preventivní kompetence u studentů pedagogických škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předkládaný příspěvek se zabývá problematikou připravenosti studentů vyšší pedagogických škol v oblasti prevence. Za pomoci dotazníkového šetření byli osloveni studenti českých vysokých škol v česko-polském příhraničí. Dotazník se skládal ze čtyř částí, z nichž první byla zaměřena na oblast znalostí a vědomostí ve zkoumané problematice preventivních kompetencí, druhá část byla zaměřena na oblast praktických dovedností ve zkoumané problematice preventivních kompetencí a třetí část na vlastní preventivní intervence. Závěrečná část zjišťovala základní demografické údaje. Získaná data byla zpracována za pomoci statistických metod. Ukázalo se, že studenti ve zkoumané oblasti lépe hodnotí své teoretické znalosti než praktické dovednosti. Spolupráci s rodiči v rámci preventivních programů vnímají studenti jako problematikou a upřednostňují do budoucnosti spíše spolupráci s odborníky na prevenci.

  • Název v anglickém jazyce

    Preventive competence of students at pedagogical schools

  • Popis výsledku anglicky

    The presented paper deals with the issue of readiness of students at higher pedagogical schools in the field of prevention. With the help of a questionnaire survey, students from Czech universities on the Czech-Polish border were addressed. The questionnaire consisted of four parts, the first of which focused on the area of knowledge in the researched issues of preventive competencies, the second part was focused on the area of practical skills in the researched issues of preventive competencies and the third part on their own preventive interventions. The final part examined the basic demographic data. The obtained data were processed using statistical methods. It turned out that students in the researched area evaluate their theoretical knowledge better than practical skills. Students perceive cooperation with parents within the framework of prevention programs as an issue and prefer to cooperate with prevention experts in the future.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI, PROFILAKTYKI I OPIEKI NA TLE PORÓWNAWCZYM

  • ISBN

    978-83-7720-438-2

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    229-236

  • Počet stran knihy

    330

  • Název nakladatele

    PETRUS

  • Místo vydání

    Krakow

  • Kód UT WoS kapitoly