Preventivní kompetence u studentů pedagogických škol
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F25840886%3A_____%2F19%3AN0000035" target="_blank" >RIV/25840886:_____/19:N0000035 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Preventivní kompetence u studentů pedagogických škol
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaný příspěvek se zabývá problematikou připravenosti studentů vyšší pedagogických škol v oblasti prevence. Za pomoci dotazníkového šetření byli osloveni studenti českých vysokých škol v česko-polském příhraničí. Dotazník se skládal ze čtyř částí, z nichž první byla zaměřena na oblast znalostí a vědomostí ve zkoumané problematice preventivních kompetencí, druhá část byla zaměřena na oblast praktických dovedností ve zkoumané problematice preventivních kompetencí a třetí část na vlastní preventivní intervence. Závěrečná část zjišťovala základní demografické údaje. Získaná data byla zpracována za pomoci statistických metod. Ukázalo se, že studenti ve zkoumané oblasti lépe hodnotí své teoretické znalosti než praktické dovednosti. Spolupráci s rodiči v rámci preventivních programů vnímají studenti jako problematikou a upřednostňují do budoucnosti spíše spolupráci s odborníky na prevenci.
Název v anglickém jazyce
Preventive competence of students at pedagogical schools
Popis výsledku anglicky
The presented paper deals with the issue of readiness of students at higher pedagogical schools in the field of prevention. With the help of a questionnaire survey, students from Czech universities on the Czech-Polish border were addressed. The questionnaire consisted of four parts, the first of which focused on the area of knowledge in the researched issues of preventive competencies, the second part was focused on the area of practical skills in the researched issues of preventive competencies and the third part on their own preventive interventions. The final part examined the basic demographic data. The obtained data were processed using statistical methods. It turned out that students in the researched area evaluate their theoretical knowledge better than practical skills. Students perceive cooperation with parents within the framework of prevention programs as an issue and prefer to cooperate with prevention experts in the future.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
WYBRANE PROBLEMY EDUKACJI, PROFILAKTYKI I OPIEKI NA TLE PORÓWNAWCZYM
ISBN
978-83-7720-438-2
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
229-236
Počet stran knihy
330
Název nakladatele
PETRUS
Místo vydání
Krakow
Kód UT WoS kapitoly
—