Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of educational needs of student teachers at the Institute of Lifelong Learning at Mendel University in Brno

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43670%2F11%3A00180606" target="_blank" >RIV/62156489:43670/11:00180606 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of educational needs of student teachers at the Institute of Lifelong Learning at Mendel University in Brno

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is devoted to the results of the second stage of an internal research project, which has been implemented since 2008 at the Lifelong Learning Institute at Mendel University in Brno. Analysis of the educational needs of students undertaking theBachelor degree in Specialization in Pedagogy was carried out by a questionnaire. The fi rst part is devoted to the attitudes of student teachers to the graduate profi le for the fi eld of study, and the issue of the content of study programs is also addressed, with a focus on the practical component. The second part of the paper focuses on research into the professional skills of student teachers which are essential to the successful working life of graduates.This section describes in detail the signifi cance of selected professional skills in relation to the graduate employment market. From a comparison of the results of the investigation, it can be concluded that students deemed the most important areas of professional competence to

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of educational needs of student teachers at the Institute of Lifelong Learning at Mendel University in Brno

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is devoted to the results of the second stage of an internal research project, which has been implemented since 2008 at the Lifelong Learning Institute at Mendel University in Brno. Analysis of the educational needs of students undertaking theBachelor degree in Specialization in Pedagogy was carried out by a questionnaire. The fi rst part is devoted to the attitudes of student teachers to the graduate profi le for the fi eld of study, and the issue of the content of study programs is also addressed, with a focus on the practical component. The second part of the paper focuses on research into the professional skills of student teachers which are essential to the successful working life of graduates.This section describes in detail the signifi cance of selected professional skills in relation to the graduate employment market. From a comparison of the results of the investigation, it can be concluded that students deemed the most important areas of professional competence to

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LIX

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    97-104

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus