Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Financial literacy of university students - the Czech and Slovak experience

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F17%3A43912380" target="_blank" >RIV/62156489:43110/17:43912380 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://sproc.org/ojs/index.php/pntsbs/article/view/2630" target="_blank" >http://sproc.org/ojs/index.php/pntsbs/article/view/2630</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Financial literacy of university students - the Czech and Slovak experience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Financial literacy is one of the key components of education for living in a modern society. In this article, we present the results of our research into the current state of financial literacy among university students from two European countries. Our research was conducted in the form of a questionnaire survey. In the first part of the questionnaire we investigated selected personal characteristics of respondents and the second part was devoted to knowledge in different areas of financial literacy. The knowledge questions were focused mainly on respondents&apos; competence in specific practical situations. The obtained data were processed by statistical analysis, including the dependencies between the results of the knowledge part and the self-reflexive assessment in the first part of the questionnaire. This analysis revealed several noteworthy findings.

  • Název v anglickém jazyce

    Financial literacy of university students - the Czech and Slovak experience

  • Popis výsledku anglicky

    Financial literacy is one of the key components of education for living in a modern society. In this article, we present the results of our research into the current state of financial literacy among university students from two European countries. Our research was conducted in the form of a questionnaire survey. In the first part of the questionnaire we investigated selected personal characteristics of respondents and the second part was devoted to knowledge in different areas of financial literacy. The knowledge questions were focused mainly on respondents&apos; competence in specific practical situations. The obtained data were processed by statistical analysis, including the dependencies between the results of the knowledge part and the self-reflexive assessment in the first part of the questionnaire. This analysis revealed several noteworthy findings.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    2547-8818

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    41-51

  • Název nakladatele

    SciencePark Research, Organization and Counseling

  • Místo vydání

    Kyrenia

  • Místo konání akce

    Antalya

  • Datum konání akce

    28. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku