Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FINANCIAL LITERACY AT UNIVERSITY IN THE CONTEXT OF FINANCIAL INSTRUMENTS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F21%3A85487" target="_blank" >RIV/60460709:41110/21:85487 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://iated.org/edulearn/" target="_blank" >https://iated.org/edulearn/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    FINANCIAL LITERACY AT UNIVERSITY IN THE CONTEXT OF FINANCIAL INSTRUMENTS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Financial literacy forms an unambiguous part of general economic literacy. Financial literacy represents the knowledge, skills, and standpoints of all citizens that should be applied within the current society. In the past two decades, financial markets have become more complex and investment opportunities have expanded significantly. Financial institutions have a wide range of new and rather complicated products in their portfolios. The paper aims to assess the financial literacy of students of three selected Czech universities. The study focuses on their financial management tools. The data was obtained by quantitative research using a questionnaire among respondents (n = 1,437). The data was collected in 2018 among full-time bachelors and masters degree students. The results demonstrate that 95,76% of the respondents have a current account, 53,38% of respondents have a savings account, and 77,80% of respondents have a retirement savings account. 72,23% of respondents know which institutio

  • Název v anglickém jazyce

    FINANCIAL LITERACY AT UNIVERSITY IN THE CONTEXT OF FINANCIAL INSTRUMENTS

  • Popis výsledku anglicky

    Financial literacy forms an unambiguous part of general economic literacy. Financial literacy represents the knowledge, skills, and standpoints of all citizens that should be applied within the current society. In the past two decades, financial markets have become more complex and investment opportunities have expanded significantly. Financial institutions have a wide range of new and rather complicated products in their portfolios. The paper aims to assess the financial literacy of students of three selected Czech universities. The study focuses on their financial management tools. The data was obtained by quantitative research using a questionnaire among respondents (n = 1,437). The data was collected in 2018 among full-time bachelors and masters degree students. The results demonstrate that 95,76% of the respondents have a current account, 53,38% of respondents have a savings account, and 77,80% of respondents have a retirement savings account. 72,23% of respondents know which institutio

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of EDULEARN21 Conference 5th-6th July 2021

  • ISBN

    978-84-09-31267-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1618-1625

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Palma de Malorca

  • Místo konání akce

    Palma de Malorca

  • Datum konání akce

    5. 7. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku