Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Financial literacy of students in the Czech Republic in context with student accounts

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F16%3A43926134" target="_blank" >RIV/49777513:23510/16:43926134 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Financial literacy of students in the Czech Republic in context with student accounts

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the current topic of financial literacy of secondary and tertiary level students and it is focused on student accounts. The results of the research performed in 2014 and 2015 are presented in the paper. The main target of the paper is to identify the dependence of the level of education and the financial literacy by the research sample of students. A partial target is to characterize a student account and its advantages over current accounts. Furthermore analysis of student accounts which are offered on the Czech banking market is made and the key criteria of this product are compared. The empiric part of the research includes the survey results analysis and testing of the established hypothesis focused on the relation between the respondents' education and their awareness about student accounts, for which statistic methods were used.

  • Název v anglickém jazyce

    Financial literacy of students in the Czech Republic in context with student accounts

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the current topic of financial literacy of secondary and tertiary level students and it is focused on student accounts. The results of the research performed in 2014 and 2015 are presented in the paper. The main target of the paper is to identify the dependence of the level of education and the financial literacy by the research sample of students. A partial target is to characterize a student account and its advantages over current accounts. Furthermore analysis of student accounts which are offered on the Czech banking market is made and the key criteria of this product are compared. The empiric part of the research includes the survey results analysis and testing of the established hypothesis focused on the relation between the respondents' education and their awareness about student accounts, for which statistic methods were used.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WSEAS Transactions on Business and Economics

  • ISSN

    1109-9526

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GR - Řecká republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    138-143

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus