Self-reflection of the University Students in Financial Literacy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F17%3A43912026" target="_blank" >RIV/62156489:43110/17:43912026 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2017-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2017-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-reflection of the University Students in Financial Literacy
Popis výsledku v původním jazyce
Financial literacy belongs to the key competencies of a university graduated person in the 21st century. In our research, we focused on the students of two faculties with related study curriculum located in the Czech Republic and Slovakia. In addition to the level of financial literacy, we have focused on elements of self-reflective assessment of the students themselves. In this paper, we present the results of our comparative analysis of this self-reflective evaluation in relation to the results achieved, with respect to the study fields. The results of these analyses also provide the appropriate background to increase the effectiveness of education in the area of financial literacy.
Název v anglickém jazyce
Self-reflection of the University Students in Financial Literacy
Popis výsledku anglicky
Financial literacy belongs to the key competencies of a university graduated person in the 21st century. In our research, we focused on the students of two faculties with related study curriculum located in the Czech Republic and Slovakia. In addition to the level of financial literacy, we have focused on elements of self-reflective assessment of the students themselves. In this paper, we present the results of our comparative analysis of this self-reflective evaluation in relation to the results achieved, with respect to the study fields. The results of these analyses also provide the appropriate background to increase the effectiveness of education in the area of financial literacy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50103 - Cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Knowledge for Market Use 2017: People in Economics – Decisions, Behavior and Normative Models
ISBN
978-80-244-5233-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
682-693
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000492966900097