Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Self-reflection of the University Students in Financial Literacy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43110%2F17%3A43912026" target="_blank" >RIV/62156489:43110/17:43912026 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2017-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf" target="_blank" >http://knowledgeconference.upol.cz/downloads/2017-Knowledge_for_Market_Use_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Self-reflection of the University Students in Financial Literacy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Financial literacy belongs to the key competencies of a university graduated person in the 21st century. In our research, we focused on the students of two faculties with related study curriculum located in the Czech Republic and Slovakia. In addition to the level of financial literacy, we have focused on elements of self-reflective assessment of the students themselves. In this paper, we present the results of our comparative analysis of this self-reflective evaluation in relation to the results achieved, with respect to the study fields. The results of these analyses also provide the appropriate background to increase the effectiveness of education in the area of financial literacy.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-reflection of the University Students in Financial Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    Financial literacy belongs to the key competencies of a university graduated person in the 21st century. In our research, we focused on the students of two faculties with related study curriculum located in the Czech Republic and Slovakia. In addition to the level of financial literacy, we have focused on elements of self-reflective assessment of the students themselves. In this paper, we present the results of our comparative analysis of this self-reflective evaluation in relation to the results achieved, with respect to the study fields. The results of these analyses also provide the appropriate background to increase the effectiveness of education in the area of financial literacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50103 - Cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Knowledge for Market Use 2017: People in Economics – Decisions, Behavior and Normative Models

  • ISBN

    978-80-244-5233-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    682-693

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    7. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000492966900097