Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Does the Financial Literacy Increase During the Secondary School Study?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F20%3A%230000604" target="_blank" >RIV/04274644:_____/20:#0000604 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://digilib.uhk.cz/handle/20.500.12603/201" target="_blank" >https://digilib.uhk.cz/handle/20.500.12603/201</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.36689/uhk/hed/2020-01-000" target="_blank" >10.36689/uhk/hed/2020-01-000</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Does the Financial Literacy Increase During the Secondary School Study?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Background: The development of new technologies, changes in the functioning of the economy in national and international space, growth in the financial sector place increasing pressure on the man´s ability referred to as “a financial literacy". Our study aims to find out if and how does the level of financial literacy of young people change during their study of the secondary grammar school. (2) Methods: The research methodology is based on the questionnaire survey, in which the solution of the four model situations was asked. We focused on three age groups of students: the first included the students of the second year of study. The second group included the students of the fifth year of study, and the third group included the students of the eight years of study. (3) Results: The results did not confirm an increasing level of financial literacy depending on the length of study. (4) Conclusion: The level of financial literacy does not change during the secondary school study. Limitation of the results lies in the number of respondents and only one type of secondary school and also in the model situation, which tests the students´ ability to make financial decision.

  • Název v anglickém jazyce

    Does the Financial Literacy Increase During the Secondary School Study?

  • Popis výsledku anglicky

    Background: The development of new technologies, changes in the functioning of the economy in national and international space, growth in the financial sector place increasing pressure on the man´s ability referred to as “a financial literacy". Our study aims to find out if and how does the level of financial literacy of young people change during their study of the secondary grammar school. (2) Methods: The research methodology is based on the questionnaire survey, in which the solution of the four model situations was asked. We focused on three age groups of students: the first included the students of the second year of study. The second group included the students of the fifth year of study, and the third group included the students of the eight years of study. (3) Results: The results did not confirm an increasing level of financial literacy depending on the length of study. (4) Conclusion: The level of financial literacy does not change during the secondary school study. Limitation of the results lies in the number of respondents and only one type of secondary school and also in the model situation, which tests the students´ ability to make financial decision.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the international scientific conference Hradec Economic Days 2020

  • ISBN

    9788074357763

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    399-406

  • Název nakladatele

    University of Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    1. 1. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000568108700044