Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Is the Financial Literacy Affected by the Field of Study?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F04274644%3A_____%2F19%3A%230000521" target="_blank" >RIV/04274644:_____/19:#0000521 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://researchleap.com/financial-literacy-affected-field-study-comparison-specialised-secondary-schools/" target="_blank" >https://researchleap.com/financial-literacy-affected-field-study-comparison-specialised-secondary-schools/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18775/ijmsba.1849-5664-5419.2014.56.1002" target="_blank" >10.18775/ijmsba.1849-5664-5419.2014.56.1002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Is the Financial Literacy Affected by the Field of Study?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The transition to a market economy system, changes in the lifestyle, the impact of new technologies, strengthening marketing efforts of financial intermediaries, all place increasing pressure on the ability to make correct financial judgments and the decisions, generally referred to as “financial literacy”. However, the content of this term is not defined precisely, many research studies analyzed this phenomenon and confirmed relatively low levels both in adults and in the young generation and its dependence on many factors. The aim of our study is to find out if the level of financial literacy is affected by the field of the study. We used a questionnaire-based research methodology. We asked two student groups to compare and provide the solution to three model financial situations. One group included students of a business academy and the second group included students of a secondary grammar school. Our results confirmed the slightly higher level of financial literacy of the students of the grammar school. The differences between these two groups of students did not confirm the impact of the field of study but turned our attention to other influencing factors.

  • Název v anglickém jazyce

    Is the Financial Literacy Affected by the Field of Study?

  • Popis výsledku anglicky

    The transition to a market economy system, changes in the lifestyle, the impact of new technologies, strengthening marketing efforts of financial intermediaries, all place increasing pressure on the ability to make correct financial judgments and the decisions, generally referred to as “financial literacy”. However, the content of this term is not defined precisely, many research studies analyzed this phenomenon and confirmed relatively low levels both in adults and in the young generation and its dependence on many factors. The aim of our study is to find out if the level of financial literacy is affected by the field of the study. We used a questionnaire-based research methodology. We asked two student groups to compare and provide the solution to three model financial situations. One group included students of a business academy and the second group included students of a secondary grammar school. Our results confirmed the slightly higher level of financial literacy of the students of the grammar school. The differences between these two groups of students did not confirm the impact of the field of study but turned our attention to other influencing factors.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50205 - Accounting

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Management Science and Business Administration

  • ISSN

    1849-5419

  • e-ISSN

    1849-5664

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    HR - Chorvatská republika

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    15-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus