Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Financial Literacy of Students of Finance: An Empirical Study from the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00084904" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00084904 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Financial Literacy of Students of Finance: An Empirical Study from the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Financial literacy is a widely discussed topic on the national and international level by governments, organizations and academia. For this reason this study analyses financial knowledge, financial behavior and financial attitudes of students of finance.The aim of the paper is to determine whether the financial literacy of university students studying financediffers from the level of financial literacy in selected OECD countries. The research was conducted at Masaryk University in the Czech Republic. The empirical study comprises questions related to several aspects of financial literacy, as well as socio-demographic data enabling more thorough analysis. The results indicate that improvement in financial literacy of university students is still required, even though their major is finance related.

  • Název v anglickém jazyce

    Financial Literacy of Students of Finance: An Empirical Study from the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Financial literacy is a widely discussed topic on the national and international level by governments, organizations and academia. For this reason this study analyses financial knowledge, financial behavior and financial attitudes of students of finance.The aim of the paper is to determine whether the financial literacy of university students studying financediffers from the level of financial literacy in selected OECD countries. The research was conducted at Masaryk University in the Czech Republic. The empirical study comprises questions related to several aspects of financial literacy, as well as socio-demographic data enabling more thorough analysis. The results indicate that improvement in financial literacy of university students is still required, even though their major is finance related.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings of ICFA 2015: 17th International Conference on Finance and Accounting

  • ISBN

  • ISSN

    1307-6892

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    4001-4004

  • Název nakladatele

    World Academy of Science, Engineering and Technology

  • Místo vydání

    Sydney

  • Místo konání akce

    Sydney, Australia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku