Financial Literacy of Students of Finance: An Empirical Study from the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00084904" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00084904 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Financial Literacy of Students of Finance: An Empirical Study from the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Financial literacy is a widely discussed topic on the national and international level by governments, organizations and academia. For this reason this study analyses financial knowledge, financial behavior and financial attitudes of students of finance.The aim of the paper is to determine whether the financial literacy of university students studying financediffers from the level of financial literacy in selected OECD countries. The research was conducted at Masaryk University in the Czech Republic. The empirical study comprises questions related to several aspects of financial literacy, as well as socio-demographic data enabling more thorough analysis. The results indicate that improvement in financial literacy of university students is still required, even though their major is finance related.
Název v anglickém jazyce
Financial Literacy of Students of Finance: An Empirical Study from the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Financial literacy is a widely discussed topic on the national and international level by governments, organizations and academia. For this reason this study analyses financial knowledge, financial behavior and financial attitudes of students of finance.The aim of the paper is to determine whether the financial literacy of university students studying financediffers from the level of financial literacy in selected OECD countries. The research was conducted at Masaryk University in the Czech Republic. The empirical study comprises questions related to several aspects of financial literacy, as well as socio-demographic data enabling more thorough analysis. The results indicate that improvement in financial literacy of university students is still required, even though their major is finance related.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings of ICFA 2015: 17th International Conference on Finance and Accounting
ISBN
—
ISSN
1307-6892
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
4001-4004
Název nakladatele
World Academy of Science, Engineering and Technology
Místo vydání
Sydney
Místo konání akce
Sydney, Australia
Datum konání akce
1. 1. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—