Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

FINANCIAL LITERACY OF UNIVERSITY STUDENTS IN THE AREA OF OWN FINANCES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F18%3A77384" target="_blank" >RIV/60460709:41110/18:77384 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    FINANCIAL LITERACY OF UNIVERSITY STUDENTS IN THE AREA OF OWN FINANCES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In todays globalized world there is an increasing emphasis on financial education. The aim of this paper is to assess the level of financial literacy among full time higher education students in relation to their own finances. Primary data were obtained by a quantitative research using a questionnaire survey (n = 446) during the autumn of 2017 amongst full time bachelors and masters degree students at the Faculty of Physical Education and Sports, Charles University in Prague. The results show that 95% of students responded yes or rather yes to the question if they are aware of the state of their finances while 5% of respondents were not aware of their instantly disposable income. 80% of the respondents monitor their personal income and expenditures by doing a budget, mostly by means of internet or computer applications. 20% of respondents do not monitor their own finances either, because they do not consider it necessary or they do not have time. Almost 71% of respondents are saving a part of their i

  • Název v anglickém jazyce

    FINANCIAL LITERACY OF UNIVERSITY STUDENTS IN THE AREA OF OWN FINANCES

  • Popis výsledku anglicky

    In todays globalized world there is an increasing emphasis on financial education. The aim of this paper is to assess the level of financial literacy among full time higher education students in relation to their own finances. Primary data were obtained by a quantitative research using a questionnaire survey (n = 446) during the autumn of 2017 amongst full time bachelors and masters degree students at the Faculty of Physical Education and Sports, Charles University in Prague. The results show that 95% of students responded yes or rather yes to the question if they are aware of the state of their finances while 5% of respondents were not aware of their instantly disposable income. 80% of the respondents monitor their personal income and expenditures by doing a budget, mostly by means of internet or computer applications. 20% of respondents do not monitor their own finances either, because they do not consider it necessary or they do not have time. Almost 71% of respondents are saving a part of their i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50206 - Finance

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    GLOBALIZATION AND ITS SOCIO-ECONOMIC CONSEQUENCES

  • ISBN

    9788081542497

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1464-1471

  • Název nakladatele

    GEORG, Bajzova 11, 010 01 Zilina, Slovak Republic

  • Místo vydání

    Žilina

  • Místo konání akce

    Rajecké teplice

  • Datum konání akce

    10. 10. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku