JAKÉ DĚTI NECHODÍ DO MATEŘSKÉ ŠKOLY?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F17%3A00005139" target="_blank" >RIV/46747885:24510/17:00005139 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-007" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-007</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-007" target="_blank" >10.15240/tul/004/2017-3-007</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
JAKÉ DĚTI NECHODÍ DO MATEŘSKÉ ŠKOLY?
Popis výsledku v původním jazyce
Z mnoha výzkumů vyplývá, že nejdůležitější a nejefektivnější je investovat do preprimárního vzdělávání, které představuje základ dalšího učení a snižuje nerovnosti v oblasti připravenosti na školu bez ohledu na rozdílné rodinné zázemí žáka. Příspěvek se zaměřuje na kvantitativní šetření, které zjišťuje, jaký je podíl dětí, jež nenavštěvují či jen nepravidelně navštěvují mateřskou školu v posledním roce preprimárního vzdělávání. Šetření bylo provedeno v Libereckém kraji a v souvislosti se zavedením povinného předškolního ročníku. Z provedeného výzkumu vyplývá, že zavedení povinné školní docházky do mateřské školy by se mohlo výrazně dotknout skupiny sociálně nevyloučených rodin. Jedná se tedy o významný fenomén, který je v současnosti trochu opomíjený na úkor pozornosti věnované sociálně znevýhodněným rodinám.
Název v anglickém jazyce
WHAT CHILDREN DO NOT ATTEND KINDERGARTEN ?
Popis výsledku anglicky
Many studies have shown that an investment in pre-primary education is the most important and most effective. The paper focuses on the quantitative survey of family ratio whose children do not attend the kindergarten, respectively irregularly, in the last year of pre-primary education. Research was carried out in the Liberec region in connection with the introduction of compulsory preschool education. It shows that the introduction of compulsory preschool attendance could significantly affect a group of 14,000 socially no-excluded families. Therefore, it is a significant phenomenon, which is currently somewhat the neglected attention at the expense of socially-disadvantaged families.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA16-10057S" target="_blank" >GA16-10057S: Stabilita a proměny učitelských sborů základních škol</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
79-88
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—