Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

JAKÉ DĚTI NECHODÍ DO MATEŘSKÉ ŠKOLY?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F17%3A00005139" target="_blank" >RIV/46747885:24510/17:00005139 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-007" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-007</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15240/tul/004/2017-3-007" target="_blank" >10.15240/tul/004/2017-3-007</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    JAKÉ DĚTI NECHODÍ DO MATEŘSKÉ ŠKOLY?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Z mnoha výzkumů vyplývá, že nejdůležitější a nejefektivnější je investovat do preprimárního vzdělávání, které představuje základ dalšího učení a snižuje nerovnosti v oblasti připravenosti na školu bez ohledu na rozdílné rodinné zázemí žáka. Příspěvek se zaměřuje na kvantitativní šetření, které zjišťuje, jaký je podíl dětí, jež nenavštěvují či jen nepravidelně navštěvují mateřskou školu v posledním roce preprimárního vzdělávání. Šetření bylo provedeno v Libereckém kraji a v souvislosti se zavedením povinného předškolního ročníku. Z provedeného výzkumu vyplývá, že zavedení povinné školní docházky do mateřské školy by se mohlo výrazně dotknout skupiny sociálně nevyloučených rodin. Jedná se tedy o významný fenomén, který je v současnosti trochu opomíjený na úkor pozornosti věnované sociálně znevýhodněným rodinám.

  • Název v anglickém jazyce

    WHAT CHILDREN DO NOT ATTEND KINDERGARTEN ?

  • Popis výsledku anglicky

    Many studies have shown that an investment in pre-primary education is the most important and most effective. The paper focuses on the quantitative survey of family ratio whose children do not attend the kindergarten, respectively irregularly, in the last year of pre-primary education. Research was carried out in the Liberec region in connection with the introduction of compulsory preschool education. It shows that the introduction of compulsory preschool attendance could significantly affect a group of 14,000 socially no-excluded families. Therefore, it is a significant phenomenon, which is currently somewhat the neglected attention at the expense of socially-disadvantaged families.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-10057S" target="_blank" >GA16-10057S: Stabilita a proměny učitelských sborů základních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    79-88

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus