Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Different subjects, different incentives: Private tutoring and perceived instructional quality in Czech lower-secondary schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10456738" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10456738 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=G94hWdk3zq" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=G94hWdk3zq</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.ijedudev.2023.102737" target="_blank" >10.1016/j.ijedudev.2023.102737</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Different subjects, different incentives: Private tutoring and perceived instructional quality in Czech lower-secondary schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Whether education systems can stimulate or attenuate the demand for private supplementary tutoring by acting on the quality of provided school instruction is a complex and relatively unexplored issue. This study aims to reduce this knowledge gap by analysing the relationships between private tutoring attendance and instructional quality perceived at individual and classroom levels. Regression analyses are performed on a representative sample of 1280 pupils in the senior grade of lower secondary Czech schools. In mathematics and national language, students who find the school instruction interesting, who learn a lot, whose teachers can motivate them and explain the subject well, are less likely to use private tutoring in this subject. By increasing the quality of teaching in these subjects, schools and teachers may indirectly reduce the demand for private tutoring. However, perceived quality of school instruction in English language does not affect English tutoring, which is procured by affluent families irrespective of the perceived quality of school instructions.

  • Název v anglickém jazyce

    Different subjects, different incentives: Private tutoring and perceived instructional quality in Czech lower-secondary schools

  • Popis výsledku anglicky

    Whether education systems can stimulate or attenuate the demand for private supplementary tutoring by acting on the quality of provided school instruction is a complex and relatively unexplored issue. This study aims to reduce this knowledge gap by analysing the relationships between private tutoring attendance and instructional quality perceived at individual and classroom levels. Regression analyses are performed on a representative sample of 1280 pupils in the senior grade of lower secondary Czech schools. In mathematics and national language, students who find the school instruction interesting, who learn a lot, whose teachers can motivate them and explain the subject well, are less likely to use private tutoring in this subject. By increasing the quality of teaching in these subjects, schools and teachers may indirectly reduce the demand for private tutoring. However, perceived quality of school instruction in English language does not affect English tutoring, which is procured by affluent families irrespective of the perceived quality of school instructions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA18-00939S" target="_blank" >GA18-00939S: Souvislosti mezi školním a stínovým vzděláváním: případ českých nižších sekundárních škol</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Educational Development

  • ISSN

    0738-0593

  • e-ISSN

    1873-4871

  • Svazek periodika

    98

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuvedeno

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Kód UT WoS článku

    000934092900001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85147714874