Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fenomén diferenciace učebního úkolu jako cesta k podpoře všech žáků v primárním vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10464570" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10464570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=QpJfjOuZ.r" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=QpJfjOuZ.r</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2023.12.1.2" target="_blank" >10.18355/PG.2023.12.1.2</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Fenomén diferenciace učebního úkolu jako cesta k podpoře všech žáků v primárním vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Výzkum se zaměřuje na aktuální trend zvyšování kvality vzdělávání, který přináší zvýšené nároky na kompetence učitele při zavádění diferencované výuky u žáků primárního stupně, a to od samého počátku školní docházky.Při výuce matematiky se učitelé setkávají s nejrůznějšími postoji žáků k řešení zadávaných úloh a způsoby osvojování si nových vědomostí a dovedností. Mnozí učitelé k tomu nicméně nejsou dostatečně připraveni a relevantní odborné literatury a výzkumných šetření, které by jim v praxi pomohly je velmi málo. Záměrem výzkumné studie je analýza pedagogických prostředků diferenciace učebního úkolu a analýza aspektů rozsahu, obsahu a časového hlediska zadávaných úkolů v předmětumatematika u žáků primárního stupně základní školy. Cílem studie je představit způsoby diferenciace učebních úloh v reálném procesu vzdělávání. Na několika případových studiích učitelů z Pardubického, Hradeckého a Středočeského krajepředstavujeme na základě příkladů dobré praxe, jaké aspekty diferenciace učebního úkolu učitelé využívají v heterogenních kolektivech žáků.

  • Název v anglickém jazyce

    The phenomenon of differentiation of the learning task as a way to support all pupils in the classroom

  • Popis výsledku anglicky

    The research focuses on the current trend of increasing the quality of education, which brings increased demands on teacher competencies when introducing differentiated instruction for primary school students from the very beginning of their schooling. When teaching mathematics, teachers encounter a variety of pupils&apos; attitudes toward solving tasks and ways of acquiring new knowledge and skills. However, many teachers are not adequately prepared to do this, and there are very few relevant literature and research investigations to help them in practice. The purpose of this research study is to analyze the pedagogical means of differentiating learning tasks and to analyze aspects of the scope, content and timing of tasks in the subjectof mathematics for primary school pupils. The aim of the study is to present the means of differentiation of learning tasks in the real process of education. Based on several case studies of teachers from the Pardubice, Hradec Králové and Central Bohemia regions, we present good practice examples of what aspects of differentiation of learning tasks teachers use in heterogeneous groups of pupils.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

    1339-9055

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    14-30

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus