Řešení matematických úloh - výzva pro učitele i žáky primární školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146285" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146285 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Řešení matematických úloh - výzva pro učitele i žáky primární školy
Popis výsledku v původním jazyce
Učební úlohy, jejich řešení žákem, ale i analýza různých aspektů a didaktických funkcí úloh v primárním vzdělávání, patří mezi významná témata didaktiky matematiky. Nového významu nabývá problematika matematických úloh v souvislosti s nově koncipovaným kurikulem, zaměřeným na dosahování žákovských výstupů a formování žákovských kompetencí. Práci s úlohami považujeme za nástroj k vytvoření vhodného prostředí pro tvořivou aktivitu žáků. V příspěvku nabízíme několik pohledů na matematické úlohy a jejich řešení, které reflektují zkušenosti získané v minulých letech v souvislosti s řešením grantových projektů v reálném prostředí matematického vyučování na základní škole i v profesní přípravě budoucích učitelů primárních škol.
Název v anglickém jazyce
Solving tasks in mathematics - a challenge for both primary school teachers and pupils
Popis výsledku anglicky
Tasks in mathematics, their solutions performed by students as well as analysis of various aspects and didactic functions in primary education - all of these are important topics in didactics of mathematics. With the introduction of the new curriculum focused on achieving outcomes and forming pupils' competences the issue of tasks in mathematics is acquiring new meaning. We believe that working with tasks is a tool which helps to form a creative and activity-friendly environment. In the contribution welook at tasks in mathematics and the process of their solving from the perspective of experience achieved when realizing grants and projects in real-life environments of mathematical education at primary school as well as prospective teacher training.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník prací pedagogické fakulty Masarykovy univerzity č. 256
ISBN
978-80-210-6143-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
15-23
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
5. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—