Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řešení matematických úloh - výzva pro učitele i žáky primární školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146285" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146285 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Řešení matematických úloh - výzva pro učitele i žáky primární školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Učební úlohy, jejich řešení žákem, ale i analýza různých aspektů a didaktických funkcí úloh v primárním vzdělávání, patří mezi významná témata didaktiky matematiky. Nového významu nabývá problematika matematických úloh v souvislosti s nově koncipovaným kurikulem, zaměřeným na dosahování žákovských výstupů a formování žákovských kompetencí. Práci s úlohami považujeme za nástroj k vytvoření vhodného prostředí pro tvořivou aktivitu žáků. V příspěvku nabízíme několik pohledů na matematické úlohy a jejich řešení, které reflektují zkušenosti získané v minulých letech v souvislosti s řešením grantových projektů v reálném prostředí matematického vyučování na základní škole i v profesní přípravě budoucích učitelů primárních škol.

  • Název v anglickém jazyce

    Solving tasks in mathematics - a challenge for both primary school teachers and pupils

  • Popis výsledku anglicky

    Tasks in mathematics, their solutions performed by students as well as analysis of various aspects and didactic functions in primary education - all of these are important topics in didactics of mathematics. With the introduction of the new curriculum focused on achieving outcomes and forming pupils' competences the issue of tasks in mathematics is acquiring new meaning. We believe that working with tasks is a tool which helps to form a creative and activity-friendly environment. In the contribution welook at tasks in mathematics and the process of their solving from the perspective of experience achieved when realizing grants and projects in real-life environments of mathematical education at primary school as well as prospective teacher training.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník prací pedagogické fakulty Masarykovy univerzity č. 256

  • ISBN

    978-80-210-6143-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    15-23

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    5. 12. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku