Inquiry-based mathematics education - a challenge and a chance
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146734" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146734 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inquiry-based mathematics education - a challenge and a chance
Popis výsledku v původním jazyce
In the article we present inquiry-based mathematics education as a method with a potential to achieve positive changes in education of mathematics and of natural sciences. We inform about some activities done within the Fibonacci project and include examples of presentation of several tasks, which create environment suitable for use of inquiry-based methods in primary school education context.
Název v anglickém jazyce
Inquiry-based mathematics education - a challenge and a chance
Popis výsledku anglicky
In the article we present inquiry-based mathematics education as a method with a potential to achieve positive changes in education of mathematics and of natural sciences. We inform about some activities done within the Fibonacci project and include examples of presentation of several tasks, which create environment suitable for use of inquiry-based methods in primary school education context.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Usta ad Albim Bohemica
ISSN
1802-825X
e-ISSN
—
Svazek periodika
XIII
Číslo periodika v rámci svazku
3 (1. část)
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
35-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—