Inquiry based mathematics education (IBME) and its reflection by primary school teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00079208" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00079208 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/14:33152955
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Inquiry based mathematics education (IBME) and its reflection by primary school teachers
Popis výsledku v původním jazyce
In the paper we present selected outcomes of a research into possible acceptance of inquiry based mathematics education as a method used by primary school teachers. We suggest some objective as well as subjective reasons for explaining its so far low level of usage and aim at identifying obstacles, which prevent the enquiry based techniques in the primary school educational environment.
Název v anglickém jazyce
Inquiry based mathematics education (IBME) and its reflection by primary school teachers
Popis výsledku anglicky
In the paper we present selected outcomes of a research into possible acceptance of inquiry based mathematics education as a method used by primary school teachers. We suggest some objective as well as subjective reasons for explaining its so far low level of usage and aim at identifying obstacles, which prevent the enquiry based techniques in the primary school educational environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Issues Jan Długosz University in Czestochowa
ISSN
1896-0286
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
Mathematics XIX
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
121-128
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—