Analýza vybraných charakteristik jednotné přijímací zkoušky v kontextu plošného testování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901ZI3" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901ZI3 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza vybraných charakteristik jednotné přijímací zkoušky v kontextu plošného testování
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá deskripcí a úvahou nad odlišností českého pohleduna hodnocení ve vzdělávání. Text prezentuje vybrané výsledky kvantitativně orientovanéhovýzkumu se zaměřením na reflexi vybraných faktorů aktuálního stavu pojetí jednotnépřijímací zkoušky (2018) z pohledu patnáctiletých žáků ZŠ v MSK ČR, a tonapř. na porozumění zadání úloh z matematiky a českého jazyka, zvládnutí didaktického testu(z českého jazyka a literatury, matematiky) z hlediska pohlaví žáků a ve vztahu k obsahuzadaných úloh didaktického testu a úspěšnému přijetí žáků na střední školu ukončenoumaturitní zkouškou
Název v anglickém jazyce
Analysis of selected characteristics of united entrance examination in context of large-scale testing
Popis výsledku anglicky
This chapter describes and reflects on the difference in the Czech perspectiveon the evaluation of educational achievement. The text presents selected resultsfrom a quantity-oriented research focusing on selected factors of the current conceptof the unified entrance exam (2018) from the viewpoint of 15-year-old primary school pupilsfrom the Moravian-Silesian Region in the Czech Republic. They were, for instance,the comprehension of task instructions in Mathematics and the Czech language, resultsin the didactic test (Czech language and literature and Mathematics) with regards to pupils?gender and the relation between the task content in didactic tests and pupils? successfuladmission at secondary schools completed by the school-leaving exam (EQF 4).
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Diagnostika výsledků vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí
ISBN
978-80-7599-025-9
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
37-52
Počet stran knihy
200
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—