Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Maturitní zkouška v očekávání a realitě současnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901XC6" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901XC6 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Maturitní zkouška v očekávání a realitě současnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kapitola se zabývá deskripcí a reflexí aktuálního stavu nového pojetí společné části maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury v souladu s § 22 odst. 1 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou. Nejdříve budou stručně charakterizovány pojmy: kritéria hodnocení zkoušek a dílčích zkoušek společné části maturitní zkoušky (2017/2018), dále hranice úspěšnosti zkoušek konaných formou didaktického testu, písemné práce a ústní zkoušky z ČJL. Specificky se zaměříme na popis, analýzu tří základních kritérií hodnocení maturitní slohové práce: vytvoření textu podle zadaných kritérií, funkční užití jazykových prostředků a syntaktickou a kompoziční výstavbu textu. Příspěvek poukazuje na vybrané přínosy a úskalí v přípravě žáků na zkoušku a prezentace výsledků maturitní zkoušky.

  • Název v anglickém jazyce

    Expectations and current state of graduation exam

  • Popis výsledku anglicky

    This chapter is about description of and reflection on current conception of common exam from the Czech language and literature in compliance with Section 22 para. 1 Decree No. 177/2009 Coll., about specified requirements for high school graduation. Firstly, the article briefly defines following terms: criteria for evaluation of exams and partial exams of high school graduation exams (2017/2018), passing limits for didactic test, essay and oral exam from Czech language and Literature. The article further focuses on description and analysis of three basic criteria for graduation essay evaluation (creation of text based on given criteria, functional use of language devices and syntactic and compositional text construction. The article points out to the selected benefits and difficulties in the preparation of pupils for the exam and presentation of results high school graduation exam.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Diagnostika výsledků vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí

  • ISBN

    978-80-7599-025-9

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    23-36

  • Počet stran knihy

    124

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly