Maturitní zkouška v očekávání a realitě současnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901XC6" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901XC6 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Maturitní zkouška v očekávání a realitě současnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Kapitola se zabývá deskripcí a reflexí aktuálního stavu nového pojetí společné části maturitní zkoušky z českého jazyka a literatury v souladu s § 22 odst. 1 vyhlášky č. 177/2009 Sb., o bližších podmínkách ukončování vzdělávání ve středních školách maturitní zkouškou. Nejdříve budou stručně charakterizovány pojmy: kritéria hodnocení zkoušek a dílčích zkoušek společné části maturitní zkoušky (2017/2018), dále hranice úspěšnosti zkoušek konaných formou didaktického testu, písemné práce a ústní zkoušky z ČJL. Specificky se zaměříme na popis, analýzu tří základních kritérií hodnocení maturitní slohové práce: vytvoření textu podle zadaných kritérií, funkční užití jazykových prostředků a syntaktickou a kompoziční výstavbu textu. Příspěvek poukazuje na vybrané přínosy a úskalí v přípravě žáků na zkoušku a prezentace výsledků maturitní zkoušky.
Název v anglickém jazyce
Expectations and current state of graduation exam
Popis výsledku anglicky
This chapter is about description of and reflection on current conception of common exam from the Czech language and literature in compliance with Section 22 para. 1 Decree No. 177/2009 Coll., about specified requirements for high school graduation. Firstly, the article briefly defines following terms: criteria for evaluation of exams and partial exams of high school graduation exams (2017/2018), passing limits for didactic test, essay and oral exam from Czech language and Literature. The article further focuses on description and analysis of three basic criteria for graduation essay evaluation (creation of text based on given criteria, functional use of language devices and syntactic and compositional text construction. The article points out to the selected benefits and difficulties in the preparation of pupils for the exam and presentation of results high school graduation exam.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Diagnostika výsledků vzdělávání a rozvoje klíčových kompetencí
ISBN
978-80-7599-025-9
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
23-36
Počet stran knihy
124
Název nakladatele
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—