Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sebehodnocení v jazykovém vyučování žáků na 1. stupni ZŠ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10481250" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10481250 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=pLD43ff1Lw" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=pLD43ff1Lw</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sebehodnocení v jazykovém vyučování žáků na 1. stupni ZŠ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V textu prezentujeme dílčí výsledky z výzkumného projektu, který se zabýval školní (ne)úspěšností žáků 1. stupně základní školy (http://skolniuspech.pedf.cuni.cz/). Školní (ne)úspěšnost byla nahlížena prizmatem didaktických, psychologických a speciálně pedagogických oborů ve snaze o komplexní analýzu příčin (ne)úspěchu žáků ve školní edukaci. Hlavním cílem předkládané studie byla analýza žákovských sebehodnocení v didaktickém testu z českého jazyka. Zaměřili jsme se především na informační funkci sebehodnocení, kterým žák hodnotí svůj výkon v českém jazyce z hlediska správnosti řešení. Vedle toho nahlédneme také na vybrané úlohy ověřující znalosti žáků v rámci zadávaných didaktických testů a vyhodnotíme, do jaké míry koreluje sebehodnocení výkonu žáků s reálným výsledkem řešení.

  • Název v anglickém jazyce

    Self-evaluation in Language Education of Pupils of Primary School

  • Popis výsledku anglicky

    In the text we present partial results from a research project on the school (failure) success of pupils in the first grade of primary school (http://skolniuspech.pedf.cuni.cz/). School (failure) success was viewed through the prism of didactic, psychological and special education disciplines with the aim of a comprehensive analysis of the causes of pupils&apos; (failure) success in school education. Th e main aim of the present study was the analysis of pupils&apos; self-assessments in a didactic test in Czech language. We focused mainly on the informative function of self-assessment, by which the pupil evaluates his/her performance in Czech language in terms of the correctness of the solution. In addition, we also look at selected tasks that test pupils&apos; knowledge in the context of administered didactic tests and evaluate to what extent pupils&apos; self-assessment of their performance correlates with the actual outcome of the solution.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    51-65

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus