Sebehodnocení v jazykovém vyučování žáků na 1. stupni ZŠ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10481250" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10481250 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=pLD43ff1Lw" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=pLD43ff1Lw</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sebehodnocení v jazykovém vyučování žáků na 1. stupni ZŠ
Popis výsledku v původním jazyce
V textu prezentujeme dílčí výsledky z výzkumného projektu, který se zabýval školní (ne)úspěšností žáků 1. stupně základní školy (http://skolniuspech.pedf.cuni.cz/). Školní (ne)úspěšnost byla nahlížena prizmatem didaktických, psychologických a speciálně pedagogických oborů ve snaze o komplexní analýzu příčin (ne)úspěchu žáků ve školní edukaci. Hlavním cílem předkládané studie byla analýza žákovských sebehodnocení v didaktickém testu z českého jazyka. Zaměřili jsme se především na informační funkci sebehodnocení, kterým žák hodnotí svůj výkon v českém jazyce z hlediska správnosti řešení. Vedle toho nahlédneme také na vybrané úlohy ověřující znalosti žáků v rámci zadávaných didaktických testů a vyhodnotíme, do jaké míry koreluje sebehodnocení výkonu žáků s reálným výsledkem řešení.
Název v anglickém jazyce
Self-evaluation in Language Education of Pupils of Primary School
Popis výsledku anglicky
In the text we present partial results from a research project on the school (failure) success of pupils in the first grade of primary school (http://skolniuspech.pedf.cuni.cz/). School (failure) success was viewed through the prism of didactic, psychological and special education disciplines with the aim of a comprehensive analysis of the causes of pupils' (failure) success in school education. Th e main aim of the present study was the analysis of pupils' self-assessments in a didactic test in Czech language. We focused mainly on the informative function of self-assessment, by which the pupil evaluates his/her performance in Czech language in terms of the correctness of the solution. In addition, we also look at selected tasks that test pupils' knowledge in the context of administered didactic tests and evaluate to what extent pupils' self-assessment of their performance correlates with the actual outcome of the solution.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Svazek periodika
16
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
51-65
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—