Problém redukce učiva ze zorného úhlu didaktiky českého jazyka a její historické zkušenosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10465564" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10465564 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Wofz1qTf.w" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Wofz1qTf.w</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2022.2307" target="_blank" >10.14712/23362189.2022.2307</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problém redukce učiva ze zorného úhlu didaktiky českého jazyka a její historické zkušenosti
Popis výsledku v původním jazyce
Článek je motivován aktuální potřebou teoreticky vykládat jeden z klíčových požadavků současnosti, a sice požadavek na výrazné snížení celkového objemu učiva a požadavek na redefinici jádrového a rozvíjejícího učiva. Prostřednictvím historické analýzy výuky českého jazyka se snaží přispět k objasňování obecných kontextů a příčin těchto chronicky opakovaných nároků. Dokládá, že redukce samy o sobě měly na kvalitu vzdělání v oblasti jazykové komunikace minimální dopad, a vybízí k uvážlivému a expertnímu postupu při současné kurikulární reformě.
Název v anglickém jazyce
The Problem of Curriculum Reduction from the Point of View of Czech Language Didactics and Its Historical Experience
Popis výsledku anglicky
The article is motivated by the current need to theoretically explain one of the crucial requirements of the present time, the requirement to substantially reduce the whole amount of curriculum and the requirement to redefine the core and the developing curriculum. Based on historical analysis of Czech language education, it tries to contribute to the illustration of general contexts and causes of these chronically recurrent questions. It documents that reductions themselves had only a minimum impact on language education and it suggests being careful with the current curricular reform.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
2336-2189
Svazek periodika
73
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
247-270
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—