Czech School Reforms: Between East and West
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10466303" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10466303 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14210/23:00131343
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-031-35434-2_10" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-031-35434-2_10</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-35434-2_10" target="_blank" >10.1007/978-3-031-35434-2_10</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech School Reforms: Between East and West
Popis výsledku v původním jazyce
The chapter on Czech school policy reforms in the context of Central and Eastern Europe examines the role of local actors and international influences within individual school reforms. It describes and analyses examples of policy decisions and network-driven school reform initiatives through the series of school reforms that took place in the second half of the twentieth century and two decades of the present century. The central part of the chapter presents the post-socialist school reform transformations and the interplay between local and transnational actors. The chapter then discusses whether small and medium-sized countries such as Czechia are in a position to create an original functional school education model.
Název v anglickém jazyce
Czech School Reforms: Between East and West
Popis výsledku anglicky
The chapter on Czech school policy reforms in the context of Central and Eastern Europe examines the role of local actors and international influences within individual school reforms. It describes and analyses examples of policy decisions and network-driven school reform initiatives through the series of school reforms that took place in the second half of the twentieth century and two decades of the present century. The central part of the chapter presents the post-socialist school reform transformations and the interplay between local and transnational actors. The chapter then discusses whether small and medium-sized countries such as Czechia are in a position to create an original functional school education model.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
School Policy Reform in Europe : Exploring Transnational Alignments, National Particularities and Contestations
ISBN
978-3-031-35433-5
Počet stran výsledku
23
Strana od-do
213-235
Počet stran knihy
327
Název nakladatele
Springer Cham
Místo vydání
Cham
Kód UT WoS kapitoly
—