Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech School Reforms: Between East and West

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10466303" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10466303 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14210/23:00131343

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-031-35434-2_10" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-031-35434-2_10</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-35434-2_10" target="_blank" >10.1007/978-3-031-35434-2_10</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech School Reforms: Between East and West

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter on Czech school policy reforms in the context of Central and Eastern Europe examines the role of local actors and international influences within individual school reforms. It describes and analyses examples of policy decisions and network-driven school reform initiatives through the series of school reforms that took place in the second half of the twentieth century and two decades of the present century. The central part of the chapter presents the post-socialist school reform transformations and the interplay between local and transnational actors. The chapter then discusses whether small and medium-sized countries such as Czechia are in a position to create an original functional school education model.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech School Reforms: Between East and West

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter on Czech school policy reforms in the context of Central and Eastern Europe examines the role of local actors and international influences within individual school reforms. It describes and analyses examples of policy decisions and network-driven school reform initiatives through the series of school reforms that took place in the second half of the twentieth century and two decades of the present century. The central part of the chapter presents the post-socialist school reform transformations and the interplay between local and transnational actors. The chapter then discusses whether small and medium-sized countries such as Czechia are in a position to create an original functional school education model.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    School Policy Reform in Europe : Exploring Transnational Alignments, National Particularities and Contestations

  • ISBN

    978-3-031-35433-5

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    213-235

  • Počet stran knihy

    327

  • Název nakladatele

    Springer Cham

  • Místo vydání

    Cham

  • Kód UT WoS kapitoly