Vliv učitelů na výběr vysoké školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10470577" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10470577 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SQwOQLqhPo" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SQwOQLqhPo</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337890.3152" target="_blank" >10.14712/25337890.3152</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv učitelů na výběr vysoké školy
Popis výsledku v původním jazyce
Tento článek se soustředí na vliv učitele při výběru vysoké školy a profese u žáků posledního ročníku gymnázia. Cílem výzkumu bylo zjistit, jakou roli zaujímají učitelé při výběru dalšího směřování žáků, čím své žáky mohou v této oblasti ovlivňovat a jaké další faktory mohou mít na volbu žáků vliv. Odpovědi na tyto otázky poskytl kvalitativní výzkum. Pro výběr respondentů k rozhovoru bylo provedeno dotazníkové šetření. Z následně provedených rozhovorů byly pomocí tematické analýzy vytvořeny kategorie, které jsou prezentovány mezi výsledky této práce spolu s doplňujícími informacemi z dotazníků. Hlavním zjištěním je, že učitelé hrají významnou roli při výběru vysoké školy žáků, a že jejich vliv je žáky do jisté míry neuvědomovaný. Význam pro volbu vysoké školy a profese má zejména zájem žáků, který může být ovlivněn charakterovými vlastnostmi učitele a způsobem výuky, který daný učitel zvolí.
Název v anglickém jazyce
A Teachers’s Infl uence on Student’s University Choices
Popis výsledku anglicky
This article focuses on the infl uence of the teachers on the choice of university andprofession among students in the last year of grammar school. The goal of this research was tofi nd out what role teachers play in students choices about the right university, how they caninfl uence their students in this area and what other factors can infl uence the choice of students.The answers to these questions were provided by the qualitative research. A questionnairesurvey was conducted to select respondents for the interview. From the subsequent interviews,categories were created using thematic analysis. These categories are among the results of thisthesis together with additional information from the questionnaire. The main fi nding of theresearch is that teachers play a relatively large role in student's choice of universities, despitethe fact that their infl uence is to some extent unconscious among students. The importance forthe choice of university and profession is mainly the students's interest, which can be infl uencedby the characteristics of the teacher and the education style that the given teacher chooses.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
2533-7890
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
67-85
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—