Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vliv učitelů na výběr vysoké školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10470577" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10470577 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SQwOQLqhPo" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=SQwOQLqhPo</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337890.3152" target="_blank" >10.14712/25337890.3152</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vliv učitelů na výběr vysoké školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek se soustředí na vliv učitele při výběru vysoké školy a profese u žáků posledního ročníku gymnázia. Cílem výzkumu bylo zjistit, jakou roli zaujímají učitelé při výběru dalšího směřování žáků, čím své žáky mohou v této oblasti ovlivňovat a jaké další faktory mohou mít na volbu žáků vliv. Odpovědi na tyto otázky poskytl kvalitativní výzkum. Pro výběr respondentů k rozhovoru bylo provedeno dotazníkové šetření. Z následně provedených rozhovorů byly pomocí tematické analýzy vytvořeny kategorie, které jsou prezentovány mezi výsledky této práce spolu s doplňujícími informacemi z dotazníků. Hlavním zjištěním je, že učitelé hrají významnou roli při výběru vysoké školy žáků, a že jejich vliv je žáky do jisté míry neuvědomovaný. Význam pro volbu vysoké školy a profese má zejména zájem žáků, který může být ovlivněn charakterovými vlastnostmi učitele a způsobem výuky, který daný učitel zvolí.

  • Název v anglickém jazyce

    A Teachers’s Infl uence on Student’s University Choices

  • Popis výsledku anglicky

    This article focuses on the infl uence of the teachers on the choice of university andprofession among students in the last year of grammar school. The goal of this research was tofi nd out what role teachers play in students choices about the right university, how they caninfl uence their students in this area and what other factors can infl uence the choice of students.The answers to these questions were provided by the qualitative research. A questionnairesurvey was conducted to select respondents for the interview. From the subsequent interviews,categories were created using thematic analysis. These categories are among the results of thisthesis together with additional information from the questionnaire. The main fi nding of theresearch is that teachers play a relatively large role in student&apos;s choice of universities, despitethe fact that their infl uence is to some extent unconscious among students. The importance forthe choice of university and profession is mainly the students&apos;s interest, which can be infl uencedby the characteristics of the teacher and the education style that the given teacher chooses.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání

  • ISSN

    2533-7882

  • e-ISSN

    2533-7890

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    67-85

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus