Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

High School Student's Ideas about Ideal Chemistry Lesson

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10397570" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10397570 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    High School Student's Ideas about Ideal Chemistry Lesson

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This qualitative research is based on an analysis of an one hour interview with 14 students of the year 12. Students were interviewed about what would help to increase the effectivity of their learning. Analysis showed that it is the teacher&apos;s well-prepared presentation complemented by interactive interpretation. It is also the understanding of students how chemical knowledge can be used in everyday life. The other effectivity increasing tools are: appropriate teaching methods, illustrative examples, demonstrations and motivational assignments, information materials for self-study, student&apos;s practising of schoolwork, active outputs, and research projects.

  • Název v anglickém jazyce

    High School Student's Ideas about Ideal Chemistry Lesson

  • Popis výsledku anglicky

    This qualitative research is based on an analysis of an one hour interview with 14 students of the year 12. Students were interviewed about what would help to increase the effectivity of their learning. Analysis showed that it is the teacher&apos;s well-prepared presentation complemented by interactive interpretation. It is also the understanding of students how chemical knowledge can be used in everyday life. The other effectivity increasing tools are: appropriate teaching methods, illustrative examples, demonstrations and motivational assignments, information materials for self-study, student&apos;s practising of schoolwork, active outputs, and research projects.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education XVI (PBE 2018)

  • ISBN

    978-80-7603-066-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    141-149

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    8. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000482135600017