High School Student's Ideas about Ideal Chemistry Lesson
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F19%3A10397570" target="_blank" >RIV/00216208:11310/19:10397570 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
High School Student's Ideas about Ideal Chemistry Lesson
Popis výsledku v původním jazyce
This qualitative research is based on an analysis of an one hour interview with 14 students of the year 12. Students were interviewed about what would help to increase the effectivity of their learning. Analysis showed that it is the teacher's well-prepared presentation complemented by interactive interpretation. It is also the understanding of students how chemical knowledge can be used in everyday life. The other effectivity increasing tools are: appropriate teaching methods, illustrative examples, demonstrations and motivational assignments, information materials for self-study, student's practising of schoolwork, active outputs, and research projects.
Název v anglickém jazyce
High School Student's Ideas about Ideal Chemistry Lesson
Popis výsledku anglicky
This qualitative research is based on an analysis of an one hour interview with 14 students of the year 12. Students were interviewed about what would help to increase the effectivity of their learning. Analysis showed that it is the teacher's well-prepared presentation complemented by interactive interpretation. It is also the understanding of students how chemical knowledge can be used in everyday life. The other effectivity increasing tools are: appropriate teaching methods, illustrative examples, demonstrations and motivational assignments, information materials for self-study, student's practising of schoolwork, active outputs, and research projects.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education XVI (PBE 2018)
ISBN
978-80-7603-066-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
141-149
Název nakladatele
Univerzita Karlova
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
8. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000482135600017