Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Becoming a Global Citizen through Participation in the Global Storylines Program

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F19%3A43894700" target="_blank" >RIV/44555601:13430/19:43894700 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14230/19:00110311

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.mdpi.com/2071-1050/11/15/4162/htm" target="_blank" >https://www.mdpi.com/2071-1050/11/15/4162/htm</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3390/su11154162" target="_blank" >10.3390/su11154162</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Becoming a Global Citizen through Participation in the Global Storylines Program

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study investigates the effect of the Global Storylines educational program which aims to increase primary school students&apos; sustainability competences and their awareness of global problems. To obtain the data, we organized seven focus groups with a total of 52 students (25 girls, 27 boys) of an average age of 8.55 years, and conducted 7 interviews with 8 teachers (all women). The findings demonstrate the program&apos;s likely effect on students&apos; improved inter- and intra-personal skills, better social climate in the classes, and students&apos; increased sensitivity to global issues noticeable in local communities. However, the program&apos;s effect on student self-efficacy in mitigating the presented issues in real life does not seem to be supported. Further, this study analyzes the constraints perceived by the teachers in implementing the program in primary schools. The teachers found the program rather time-consuming and the topic more appropriate for older students. Finally, the study discusses the implications of these results for implementing and running the program in the future.

  • Název v anglickém jazyce

    Becoming a Global Citizen through Participation in the Global Storylines Program

  • Popis výsledku anglicky

    This study investigates the effect of the Global Storylines educational program which aims to increase primary school students&apos; sustainability competences and their awareness of global problems. To obtain the data, we organized seven focus groups with a total of 52 students (25 girls, 27 boys) of an average age of 8.55 years, and conducted 7 interviews with 8 teachers (all women). The findings demonstrate the program&apos;s likely effect on students&apos; improved inter- and intra-personal skills, better social climate in the classes, and students&apos; increased sensitivity to global issues noticeable in local communities. However, the program&apos;s effect on student self-efficacy in mitigating the presented issues in real life does not seem to be supported. Further, this study analyzes the constraints perceived by the teachers in implementing the program in primary schools. The teachers found the program rather time-consuming and the topic more appropriate for older students. Finally, the study discusses the implications of these results for implementing and running the program in the future.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sustainability

  • ISSN

    2071-1050

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    15

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    1-13

  • Kód UT WoS článku

    000485230200167

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85070372949