Studenti se specifickými potřebami na PedF UK
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10471344" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10471344 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=WP6uK3sIab" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=WP6uK3sIab</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Studenti se specifickými potřebami na PedF UK
Popis výsledku v původním jazyce
Počet studentů se specifickými potřebami na českých vysokých školách každým rokem roste. Výjimkou není ani Univerzita Karlova, která navíc patří mezi univerzity s vůbec nejvyšším počtem studentů se specifickými potřebami v ČR. Zastoupení studentů se specifickými potřebami na jednotlivých jejích fakultách kolísá, přičemž mezi fakulty s nejvyšším počtem těchto studentů patří Pedagogická fakulta. Na rostoucí počet studentů se specifickými potřeba Pedagogická fakulta reaguje zvyšující se mírou podpory, kterou soustřeďuje do centrálního podpůrného pracoviště, zároveň však za účelem zefektivnění svého působení podporu poskytuje skrze různé kanály tak, aby ji studenti mohli čerpat právě v takové míře a způsobem, který je pro ně nejlepší, a současně své služby pravidelně evaluuje a upravuje podle potřeb studentů. Příspěvek se věnuje popisu podpory realizované na Pedagogické fakultě ve prospěch studentů se specifickými potřebami a přináší též poznatky z posledního evaluačního šetření realizovaného mezi studenty se specifickými potřebami.
Název v anglickém jazyce
Students with Specifi c Needs at Faculty of Education, Charles University
Popis výsledku anglicky
The number of students with specific needs at Czech universities is growing every year. Charles University is no exception and also belongs among the universities with the highest number of these students in the Czech Republic. The representation of students with specific needs fluctuates within its faculties whereas the Faculty of Education is among the faculties with the highest number of such students. The Faculty of Education responds to the growing number of students with specific needs by increasing the level of support, which is concentrated in a central workplace, but at the same time, in order to make its operations more efficient, it provides support through various channels so that students can draw on it to the extent and in the manner that is the best for them, and at the same time regularly evaluates and adjusts its services according to the needs of students. This paper is dedicated to the description of support implemented at the Faculty of Education for the benefit of students with specific needs and it also brings findings from the latest evaluation survey conducted among students with specific needs.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
2533-7890
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
97-107
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—