Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Statistical Analysis of the marketing activities of the university

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F13%3A43885627" target="_blank" >RIV/44555601:13510/13:43885627 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Statistical Analysis of the marketing activities of the university

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Universities are not commercial organizations, yet there is a need to introduce different optimal marketing activities. The marketing concept is oriented towards the customer. The customer is the student in the case of a university. Marketing managementcan create competitive educational program and can speak by means of this program with their prospective students. Marketing surveys and concepts are more common abroad than in the Czech Republic. The article describes one survey conducted among students. The research is focused primarily on the catchment area for the selected economics faculty. The faculty is the main aim of this orientation in this region, which is among the regions in the Czech Republic, with the highest unemployment rate and low education levels at the same time. At first, they were approached by students who could be potential students and then they were contacted the current freshmen. The aim of the survey was to discover how to reach students and encourage them i

  • Název v anglickém jazyce

    Statistical Analysis of the marketing activities of the university

  • Popis výsledku anglicky

    Universities are not commercial organizations, yet there is a need to introduce different optimal marketing activities. The marketing concept is oriented towards the customer. The customer is the student in the case of a university. Marketing managementcan create competitive educational program and can speak by means of this program with their prospective students. Marketing surveys and concepts are more common abroad than in the Czech Republic. The article describes one survey conducted among students. The research is focused primarily on the catchment area for the selected economics faculty. The faculty is the main aim of this orientation in this region, which is among the regions in the Czech Republic, with the highest unemployment rate and low education levels at the same time. At first, they were approached by students who could be potential students and then they were contacted the current freshmen. The aim of the survey was to discover how to reach students and encourage them i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Efficiency and Responsibility in Education 2013

  • ISBN

    978-80-213-2378-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    664-670

  • Název nakladatele

    Česká zemědělská univerzita v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000327802000088