Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hodnocení adaptačního procesu ve škole studenty po pedagogické praxi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F49777513%3A23510%2F22%3A43967917" target="_blank" >RIV/49777513:23510/22:43967917 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2022/03/02.pdf" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/pdfs/epd/2022/03/02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/epd.2022.014" target="_blank" >10.5507/epd.2022.014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hodnocení adaptačního procesu ve škole studenty po pedagogické praxi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem realizované výzkumné studie bylo zhodnotit souvislou praxi studentů pedagogické fakulty jako specifickou formu vzdělávání dospělých. Speciální důraz byl přitom kladen na adaptační proces ve škole. Byla použita metoda dotazování a konstrukt dotazníku je sestaven na základě poznatků ze školského managementu. Výzkumný nástroj je zaměřen na to, jak vedoucí pracovníci škol a uvádějící učitelé (mentoři) podporují studenty v adaptačním procesu ve škole. Klíčová pozornost je věnovaná celkové spokojenosti studentů s praxí a indexu loajality, jež je měřený prostřednictvím Net Promoter Score. Výzkumná data pocházejí od studentů posledního ročníku Pedagogické fakulty Západočeské univerzity v Plzni z České republiky a byla získána s využitím dotazníku v letech 2018 a 2020. Měsíční souvislá praxe studentů pedagogické fakulty je klíčovou formou v jejich přípravě pro jejich profesionální rozvoj. Studie přináší nový podnět na hodnocení praxe ze strany studentů s využitím zákaznického přístupu a orientací na celkovou spokojenost a loajalitu. Výstupy mohou pomoci vedoucím pracovníkům škol v implementaci současných poznatků adaptačního procesu z managementu lidských zdrojů v této oblasti při utváření kultury školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of orientation process in school after student practice

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the conducted research study was to evaluate the students&apos; practice in schools at the end of their study at faculty of education as a specific form of adult education. The special attention is focused on orientation process at school. The construct of questioning was prepared using literature review in the field school management. The research tool evaluates how school leaders and mentors of students support young teachers during the orientation process at school. Key attention is paid to the overall satisfaction of students with the practice and the loyalty index using the Net Promoter Score. Research data were obtained by a questionnaire survey among final year students from the Faculty of Education, University of West Bohemia in Pilsen in the Czech Republic in 2018 and 2020. The one month practice of students of the Faculty of Education at the school is a key form of their preparation for their professional development. This research study offers new insight into students practice in schools using customer point of view in the evaluation process and uses metrics focused on overall satisfaction and loyalty. The findings will help school leaders to improve orientation process in the school, and implement the latest emerging trends of human resource management in this area in context of shapping school culture.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

    1213-7499

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    27-38

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus