Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Best practice: Poradenská podpora studentů s psychickými potížemi v akademickém prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10471374" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10471374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cD3~3EKVD8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cD3~3EKVD8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Best practice: Poradenská podpora studentů s psychickými potížemi v akademickém prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje zkušenosti Akademické poradny Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy s poskytováním poradenských služeb pro studenty v oblasti podpory duševního zdraví. Reflektujeme možnosti individuální či skupinové práce se studenty, formy podpory ze strany univerzity (status studenta se speciálními potřebami). Identifikujeme citlivá a kritická místa poradenství pro studující s psychickými potížemi a v neposlední řadě se zaměřujeme rovněž na rozšíření povědomí o potřebách této skupiny studentů u vysokoškolských pedagogů, i na ně cílí aktivity a služby našeho pracoviště. Cílem sdělení je ukázka příkladu dobré praxe a zároveň upozornění na deficity v oblasti dalších poradenských služeb pro tuto skupinu studujících, která je ohrožená předčasným ukončením studia.

  • Název v anglickém jazyce

    Best practice: Counseling support for students with psychological problems in an academic environment

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is devoted to the experience of the Academic Counseling Office of the Faculty of Pedagogy of Charles University in providing counseling services for students in the field of mental health support. We reflect on the possibilities of individual or group work with students, forms of support from the university (student status with special needs). We identify sensitive and critical points of counseling for students with psychological problems and, last but not least, we also focus on expanding the awareness of the needs of this group of students among university pedagogues, and the activities and services of our workplace are also aimed at them. The aim of the communication is to show an example of good practice and at the same time to warn about deficits in the field of other counseling services for this group of students who are at risk of early graduation.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Aula

  • ISSN

    1210-6658

  • e-ISSN

    2533-4433

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    1-5

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus