Best practice: Poradenská podpora studentů s psychickými potížemi v akademickém prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10471374" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10471374 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cD3~3EKVD8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=cD3~3EKVD8</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Best practice: Poradenská podpora studentů s psychickými potížemi v akademickém prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje zkušenosti Akademické poradny Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy s poskytováním poradenských služeb pro studenty v oblasti podpory duševního zdraví. Reflektujeme možnosti individuální či skupinové práce se studenty, formy podpory ze strany univerzity (status studenta se speciálními potřebami). Identifikujeme citlivá a kritická místa poradenství pro studující s psychickými potížemi a v neposlední řadě se zaměřujeme rovněž na rozšíření povědomí o potřebách této skupiny studentů u vysokoškolských pedagogů, i na ně cílí aktivity a služby našeho pracoviště. Cílem sdělení je ukázka příkladu dobré praxe a zároveň upozornění na deficity v oblasti dalších poradenských služeb pro tuto skupinu studujících, která je ohrožená předčasným ukončením studia.
Název v anglickém jazyce
Best practice: Counseling support for students with psychological problems in an academic environment
Popis výsledku anglicky
The paper is devoted to the experience of the Academic Counseling Office of the Faculty of Pedagogy of Charles University in providing counseling services for students in the field of mental health support. We reflect on the possibilities of individual or group work with students, forms of support from the university (student status with special needs). We identify sensitive and critical points of counseling for students with psychological problems and, last but not least, we also focus on expanding the awareness of the needs of this group of students among university pedagogues, and the activities and services of our workplace are also aimed at them. The aim of the communication is to show an example of good practice and at the same time to warn about deficits in the field of other counseling services for this group of students who are at risk of early graduation.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Aula
ISSN
1210-6658
e-ISSN
2533-4433
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—