Cut for New Times: Emancipatory: Effects of Artistic Open Form
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10471826" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10471826 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.4324/9781003376927-9" target="_blank" >https://doi.org/10.4324/9781003376927-9</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4324/9781003376927-9" target="_blank" >10.4324/9781003376927-9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Cut for New Times: Emancipatory: Effects of Artistic Open Form
Popis výsledku v původním jazyce
The study's foci go to the communication conventions between regular students and students with special needs. In the pursuit of inclusive approaches the paternalistic discourse of "service providers" are avoided and the study is directed towards disrupting this convention, by introducing a strong metaphor of Cut and a vision of the future based on creative work and communication in the course of artistic open form (AO), that is, a specific "action-response" mode of creative work and reflective communication around participants' modes of action. It counts on emancipated participants whose intelligence is equal (Ranciére) and whose activity creates a space of respect and recognition.
Název v anglickém jazyce
Cut for New Times: Emancipatory: Effects of Artistic Open Form
Popis výsledku anglicky
The study's foci go to the communication conventions between regular students and students with special needs. In the pursuit of inclusive approaches the paternalistic discourse of "service providers" are avoided and the study is directed towards disrupting this convention, by introducing a strong metaphor of Cut and a vision of the future based on creative work and communication in the course of artistic open form (AO), that is, a specific "action-response" mode of creative work and reflective communication around participants' modes of action. It counts on emancipated participants whose intelligence is equal (Ranciére) and whose activity creates a space of respect and recognition.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Arts-Based Interventions and Social Change in Europe
ISBN
978-1-03-244151-1
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
63-72
Počet stran knihy
254
Název nakladatele
Routledge
Místo vydání
New York
Kód UT WoS kapitoly
—