TVOŘIVOST A JEJÍ VNÍMÁNÍ STUDENTY V CZ/USA SPOLEČNÉM VÝTVARNÉM SEMINÁŘI: VÝZKUMNÁ STUDIE ZALOŽENÁ NA UMĚNÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62690094%3A18440%2F23%3A50020847" target="_blank" >RIV/62690094:18440/23:50020847 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pegasjournal.eu/2023_12_02_02.html" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/2023_12_02_02.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2023.12.2.2" target="_blank" >10.18355/PG.2023.12.2.2</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
TVOŘIVOST A JEJÍ VNÍMÁNÍ STUDENTY V CZ/USA SPOLEČNÉM VÝTVARNÉM SEMINÁŘI: VÝZKUMNÁ STUDIE ZALOŽENÁ NA UMĚNÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Tvořivost je ve vzdělávání jednou z nejvíce zdůrazňovaných kompetencí. Přes shodu ohledně jejího významu je konceptu tvořivosti v jednotlivých kulturách odlišně rozuměno. Studie seznamuje s vybranými aspekty výzkumu zaměřeného na vnímání tvořivosti mezi českými a americkými studenty výtvarného oboru v rámci společné on-line výuky. Projekt byl řešen metodou Art based research (ABR) v průběhu zimního semestru 2022/23 na KVKTT PdF, UHK s 11 (CZ) studenty a 10 (USA) studenty Bc. studia. Výstupy projektu ukazují na odlišné hodnocení vlastní tvořivosti i tvořivosti výtvarných prací mezi oběma skupinami navzájem. Zviditelňují tak formativní vliv kulturního kontextu a vzdělávání na koncept tvořivost i v rámci výtvarné disciplíny. Zvolená metoda ukazuje možnosti akčního výzkumu, který umožňuje díky procesu formovat vlastní poznání účastníků díky aktivní participaci. Vzájemná konfrontace či překryv odlišných konceptů tvořivosti tak nabízí inspiraci pro výuku tvořivých disciplín.
Název v anglickém jazyce
EXPLORING STUDENTS' PERCEPTION OF CREATIVITY IN CZ/USA ART JOINT CLASS: ART-BASED RESEARCH (ABR) STUDY
Popis výsledku anglicky
Creativity is one of the most emphasized competencies in education. Despite the consensus on its importance, the concept of creativity is understood differently in various cultures. This study presents selected aspects of research on the perception of creativity among Czech and American art students in a joint online class. The project was realized by Art Based Research (ABR) method during the winter semester 2022/23 at KVKTT PdF, UHK, with 11 Czech students and 10 American students of Bc. studies. The project findings show different evaluations of creativity, self-efficacy, and creativity of artworks between the two groups. They make visible the formative influence of cultural context and education on creativity, even within the art discipline. The chosen method demonstrates the possibilities of action research, which, through the process, enables the participants' knowledge to be shaped through active participation. The mutual confrontation or overlapping of different concepts of creativity thus offers inspiration for teaching creative disciplines.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Slavonic pedagogical studies journal
ISSN
1339-8660
e-ISSN
1339-9055
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
86-94
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—