Tuky ve výuce chemie - východiska k inovaci kurikula na základní škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10471992" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10471992 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LyU88uhg2Q" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=LyU88uhg2Q</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tuky ve výuce chemie - východiska k inovaci kurikula na základní škole
Popis výsledku v původním jazyce
Článek pojednává o analýze kurikulárně zaměřených výzkumných studií publikovaných v období 2018-2022, indexovaných v databázi Web of Science se zaměřením na téma "Tuky". Analýza, provedená za účelem tvorby výzkumného designu orientovaného na příslušnou oblast učiva chemie na základní škole, přinesla zajímavé návrhy pro inovaci výuky. Jde zejména o ověření pozitivních efektů různých alternativních výukových metod, včetně laboratorních i domácích experimentů. Získané výsledky by měly být oporou pro ověřování účinnosti současných akcentů kurikulární politiky zaměřených na redukci učiva, mezioborovou integraci a další aspekty revize kurikulárních dokumentů v České republice.
Název v anglickém jazyce
Fats in K-12 Chemistry Education - Commencing Point for Curricular Innovation
Popis výsledku anglicky
The article discusses the analysis of curriculum-oriented research studies published in the period 2018-2022, indexed in the Web of Science database, focusing on the topic "Fats". The analysis, conducted for the purpose of developing a research design oriented to the relevant area of the chemistry curriculum in primary school, has yielded interesting suggestions for curriculum innovation. In particular, these include the verification of the positive effects of various alternative teaching methods, including laboratory and home experiments. The results obtained should be the basis for verifying the effectiveness of current curriculum policy emphases aimed at curriculum reduction, interdisciplinary integration and other aspects of curriculum revision in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Arnica
ISSN
1804-8366
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
52-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—