Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Being disliked and bullied: A case revealing interplay between peer status and bullying

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10472471" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10472471 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=XRlyjnzqqj" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=XRlyjnzqqj</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1111/chso.12712" target="_blank" >10.1111/chso.12712</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Being disliked and bullied: A case revealing interplay between peer status and bullying

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To better understand chronic bullying, this school ethnographical case study mapped peer rejection processes that fuel bullying. The study focused on a case of a victimized 13-year-old girl and analysed observations of the classroom social interactions, interviews with teachers and students&apos; essays. Thematic analysis elucidated how students, together with the class teacher, constructed the girl as having annoying personal characteristics, being a misfit to the group, and as being on the bottom of the classroom hierarchy. Next, it suggested how these processes made her more vulnerable to being bullied and not defended by teachers or classmates. The study showed that interventions in chronic bullying need to not only stop bullying, but also target the social processes underlying peer rejection.

  • Název v anglickém jazyce

    Being disliked and bullied: A case revealing interplay between peer status and bullying

  • Popis výsledku anglicky

    To better understand chronic bullying, this school ethnographical case study mapped peer rejection processes that fuel bullying. The study focused on a case of a victimized 13-year-old girl and analysed observations of the classroom social interactions, interviews with teachers and students&apos; essays. Thematic analysis elucidated how students, together with the class teacher, constructed the girl as having annoying personal characteristics, being a misfit to the group, and as being on the bottom of the classroom hierarchy. Next, it suggested how these processes made her more vulnerable to being bullied and not defended by teachers or classmates. The study showed that interventions in chronic bullying need to not only stop bullying, but also target the social processes underlying peer rejection.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LX22NPO5101" target="_blank" >LX22NPO5101: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Children and Society

  • ISSN

    0951-0605

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    Neuveden

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    March

  • Kód UT WoS článku

    000943392500001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85149589684