Being disliked and bullied: A case revealing interplay between peer status and bullying
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10472471" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10472471 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=XRlyjnzqqj" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=XRlyjnzqqj</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/chso.12712" target="_blank" >10.1111/chso.12712</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Being disliked and bullied: A case revealing interplay between peer status and bullying
Popis výsledku v původním jazyce
To better understand chronic bullying, this school ethnographical case study mapped peer rejection processes that fuel bullying. The study focused on a case of a victimized 13-year-old girl and analysed observations of the classroom social interactions, interviews with teachers and students' essays. Thematic analysis elucidated how students, together with the class teacher, constructed the girl as having annoying personal characteristics, being a misfit to the group, and as being on the bottom of the classroom hierarchy. Next, it suggested how these processes made her more vulnerable to being bullied and not defended by teachers or classmates. The study showed that interventions in chronic bullying need to not only stop bullying, but also target the social processes underlying peer rejection.
Název v anglickém jazyce
Being disliked and bullied: A case revealing interplay between peer status and bullying
Popis výsledku anglicky
To better understand chronic bullying, this school ethnographical case study mapped peer rejection processes that fuel bullying. The study focused on a case of a victimized 13-year-old girl and analysed observations of the classroom social interactions, interviews with teachers and students' essays. Thematic analysis elucidated how students, together with the class teacher, constructed the girl as having annoying personal characteristics, being a misfit to the group, and as being on the bottom of the classroom hierarchy. Next, it suggested how these processes made her more vulnerable to being bullied and not defended by teachers or classmates. The study showed that interventions in chronic bullying need to not only stop bullying, but also target the social processes underlying peer rejection.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LX22NPO5101" target="_blank" >LX22NPO5101: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Children and Society
ISSN
0951-0605
e-ISSN
—
Svazek periodika
2023
Číslo periodika v rámci svazku
Neuveden
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
March
Kód UT WoS článku
000943392500001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85149589684