Vrstevnické interakce a šikana žáků s Aspergerovým syndromem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00061184" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00061184 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vrstevnické interakce a šikana žáků s Aspergerovým syndromem
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na socioedukativní aspekty inkluzivního vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem/vysoce funkčním autismem, a to zejména na vrstevnické vztahy, vrstevnické interakce a šikanu. Téma je velmi aktuální, neboť se počet žáků s Aspergerovýmsyndromem, kteří jsou vzděláváni v třídách běžných škol, zvyšuje. Současné výzkumy naznačují, že takoví žáci jsou snadným terčem šikany, což demonstrujeme kvalitativním šetřením - kazuistikou chlapce s Aspergerovým syndromem/vysoce funkčním autismem doplněnou sociometrickým šetřením ve třídě, kterou navštěvuje. Výsledky výzkumného šetření jsou zpracovány do podoby sociogramů.
Název v anglickém jazyce
Peer Interaction and Bullying among Pupils with Asperger Syndrome
Popis výsledku anglicky
The article is focused on socioeducational aspects of inclusive education of pupils with Asperger syndrome/high functioning autism, especially on peer relationships, peer interaction and bullying. This theme is important, because the number of pupils with Asperger syndrome being educated in regular classrooms is increasing. Actual research suggests that such pupils make easy targets for bullies. It is demonstrated on a qualitative investigation ? case study focused on a boy with Asperger syndrome. Research is completed social network method of classroom, that included this pupil. Results were processed into sociographs.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs
ISBN
9788021059412
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
405-423
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—