Jan Palach v hudbě: Most do světa soudobé vážné hudby
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10474486" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10474486 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=~hNgz4Z-bG" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=~hNgz4Z-bG</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jan Palach v hudbě: Most do světa soudobé vážné hudby
Popis výsledku v původním jazyce
Článek nabízí jeden z možných klíčů, jak v hodinách všeobecné hudební výchovy na gymnáziích (či v nejvyšších ročnících ZŠ) funkčně propojit sféru hudby nonartificiální a artificiální. Nosným pojítkem je silný reálný příběh (zde příběh Jana Palacha) a hudba z obou sfér, která na příběh reaguje (např. píseň Václava Neckáře a kantáta Jana Hanuše). Tento text představuje metodické zázemí a nabízí didaktický materiál určený do hodin HV. Přímo navazuje na studii Příběhy vyprávěné hudbou: Průzkum inovativního přístupu k poslechovým činnostem v hudební výchově vydaný v předchozím čísle Hudební výchovy, se kterým tvoří jeden celek.
Název v anglickém jazyce
Jan Palach in Music: A Bridge Into the World of Contemporary Classical Music
Popis výsledku anglicky
The article offers one of the possible keys to functionally connect the sphere of classical and popular music in general music education classes at upper-secondary schools (or in the highest grades of primary schools). The supporting link here is a strong real-life story (in this case, the story of Jan Palach) and music from both spheres that reacts to the story (e.g. Václav Neckář's song and Jan Hanuš's cantata). This text presents the methodological background and offers didactic material intended for direct use in music lessons. It forms one unit with the study entitled Stories Told by Music: A Research Aiming at an Innovative Approach Towards Music Listening Skills in Music Lessons, published in the previous issue of Hudební výchova.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hudební výchova
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
29-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—