Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příběhy vyprávěné hudbou: Průzkum inovativního přístupu k poslechovým činnostem v hudební výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10474482" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10474482 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=92k2ECy_Wd" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=92k2ECy_Wd</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příběhy vyprávěné hudbou: Průzkum inovativního přístupu k poslechovým činnostem v hudební výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek shrnuje pedagogický průzkum, prověřující funkčnost metodického návrhu obsaženého v disertační práci autora. Tento metodický návrh nabízí jeden z možných klíčů, jak v hodinách všeobecné hudební výchovy na gymnáziích (či v nejvyšších ročnících ZŠ) funkčně propojit sféru hudby nonartificiální a artificiální. Nosným pojítkem je zde silný reálný příběh (zde příběh Jana Palacha) a hudba z obou sfér, která na příběh reaguje (např. píseň Václava Neckáře a kantáta Jana Hanuše). Na tuto studii naváže v příštím čísle text představující konkrétní metodické a didaktické inspirace a náměty aktivit do hodin.

  • Název v anglickém jazyce

    Stories Told Through Music: An Exploration of Innovative Approaches to Listening Activities in Music Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents a pedagogical survey examining the functionality of a methodological proposal contained in the author&apos;s dissertation. This methodological proposal offers one of the possible keys to functionally connect the sphere of classical and popular music in general music education classes at upper-secondary schools (or in the highest grades of primary schools). The supporting link here is a strong real-life story (in this case, the story of Jan Palach) and music from both spheres that reacts to the story (e.g. Václav Neckář&apos;s song and Jan Hanuš&apos;s cantata). This study will be followed up in the next issue by a text presenting specific methodical and didactic inspirations and ideas for activities in lessons.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Hudební výchova

  • ISSN

    1210-3683

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    31

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    18-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus