Příběhy vyprávěné hudbou: Průzkum inovativního přístupu k poslechovým činnostem v hudební výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10474482" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10474482 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=92k2ECy_Wd" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=92k2ECy_Wd</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Příběhy vyprávěné hudbou: Průzkum inovativního přístupu k poslechovým činnostem v hudební výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Článek shrnuje pedagogický průzkum, prověřující funkčnost metodického návrhu obsaženého v disertační práci autora. Tento metodický návrh nabízí jeden z možných klíčů, jak v hodinách všeobecné hudební výchovy na gymnáziích (či v nejvyšších ročnících ZŠ) funkčně propojit sféru hudby nonartificiální a artificiální. Nosným pojítkem je zde silný reálný příběh (zde příběh Jana Palacha) a hudba z obou sfér, která na příběh reaguje (např. píseň Václava Neckáře a kantáta Jana Hanuše). Na tuto studii naváže v příštím čísle text představující konkrétní metodické a didaktické inspirace a náměty aktivit do hodin.
Název v anglickém jazyce
Stories Told Through Music: An Exploration of Innovative Approaches to Listening Activities in Music Education
Popis výsledku anglicky
The article presents a pedagogical survey examining the functionality of a methodological proposal contained in the author's dissertation. This methodological proposal offers one of the possible keys to functionally connect the sphere of classical and popular music in general music education classes at upper-secondary schools (or in the highest grades of primary schools). The supporting link here is a strong real-life story (in this case, the story of Jan Palach) and music from both spheres that reacts to the story (e.g. Václav Neckář's song and Jan Hanuš's cantata). This study will be followed up in the next issue by a text presenting specific methodical and didactic inspirations and ideas for activities in lessons.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hudební výchova
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
18-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—