Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Enhancing digital competencies in schools: The role of ICT coordinators

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10478012" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10478012 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eWz6i3-xk0" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eWz6i3-xk0</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.24294/jipd.v8i4.3359" target="_blank" >10.24294/jipd.v8i4.3359</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Enhancing digital competencies in schools: The role of ICT coordinators

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article discusses the growing importance of digital competencies in education, specifically focusing on the role of technical infrastructure in schools and staff support strategies. The discussion aims at the introduction of the ICT coordinator role in Czech Republic schools. Analysis indicates that schools with an ICT coordinator exhibit improved technology access for students and teachers, not solely determined by computer quantity per pupil. Noteworthy differences lie in the flexibility and availability of technology, with ICT coordinator-aided schools having more mobile computers, mobile labs, and more vital facilitation of BYOD methods. In conclusion, while recognizing the partial nature of school technology equipment data, the article concludes that training teachers and implementing the ICT coordinator role positively impact ICT technology use in schools. Recommendations based on Czech Republic research include establishing the ICT coordinator position, providingfinancial incentives, and reducing direct teaching loads. Future research should track changes in ICT equipment during ICT coordinators&apos; tenures and explore technology deployment dynamics, emphasizing collaboration between ICT coordinators, school management, and individual teachers.

  • Název v anglickém jazyce

    Enhancing digital competencies in schools: The role of ICT coordinators

  • Popis výsledku anglicky

    This article discusses the growing importance of digital competencies in education, specifically focusing on the role of technical infrastructure in schools and staff support strategies. The discussion aims at the introduction of the ICT coordinator role in Czech Republic schools. Analysis indicates that schools with an ICT coordinator exhibit improved technology access for students and teachers, not solely determined by computer quantity per pupil. Noteworthy differences lie in the flexibility and availability of technology, with ICT coordinator-aided schools having more mobile computers, mobile labs, and more vital facilitation of BYOD methods. In conclusion, while recognizing the partial nature of school technology equipment data, the article concludes that training teachers and implementing the ICT coordinator role positively impact ICT technology use in schools. Recommendations based on Czech Republic research include establishing the ICT coordinator position, providingfinancial incentives, and reducing direct teaching loads. Future research should track changes in ICT equipment during ICT coordinators&apos; tenures and explore technology deployment dynamics, emphasizing collaboration between ICT coordinators, school management, and individual teachers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Infrastructure, Policy and Development

  • ISSN

    2572-7923

  • e-ISSN

    2572-7931

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1-9

  • Kód UT WoS článku

    001209446700008

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85186453046