Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT in Northern Moravia Elementary Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F15%3AA1601ET2" target="_blank" >RIV/61988987:17450/15:A1601ET2 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ICT in Northern Moravia Elementary Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Over past two decades, the process of integration of information and communication technologies into education at all school levels has been the subject of many discussions and projects. This project requires schools to be equipped with the necessary devices (computers, interactive whiteboards, mobile devices, etc.) on which large amounts of financial resources are being spent. Moreover, effective incorporation of ICT into the education process requires corresponding software and also the training of teachers to work with the new technology. Teachers also need to be supported and motivated. The paper summarizes the results of a questionnaire research in Northern Moravia elementary schools. It is particularly aimed at the current situation regarding theschool equipment, i.e. if the schools have interactive whiteboards, computers and computer rooms, but also if the Internet is available in schools. The actual usability of technology in the teaching of particular courses is also part of

  • Název v anglickém jazyce

    ICT in Northern Moravia Elementary Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Over past two decades, the process of integration of information and communication technologies into education at all school levels has been the subject of many discussions and projects. This project requires schools to be equipped with the necessary devices (computers, interactive whiteboards, mobile devices, etc.) on which large amounts of financial resources are being spent. Moreover, effective incorporation of ICT into the education process requires corresponding software and also the training of teachers to work with the new technology. Teachers also need to be supported and motivated. The paper summarizes the results of a questionnaire research in Northern Moravia elementary schools. It is particularly aimed at the current situation regarding theschool equipment, i.e. if the schools have interactive whiteboards, computers and computer rooms, but also if the Internet is available in schools. The actual usability of technology in the teaching of particular courses is also part of

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Informational and Communication Technology in Education

  • ISBN

    978-80-7464-763-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    155-161

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    15. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku