Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Parental involvement in shared book reading for preschoolers in China: Patterns and risks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10475310" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10475310 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4XNuTOOUG~" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=4XNuTOOUG~</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1002/rev3.3457" target="_blank" >10.1002/rev3.3457</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Parental involvement in shared book reading for preschoolers in China: Patterns and risks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Previous studies have elucidated the positive effect of the quantity and onset age of shared book reading on children&apos;s language development. Few studies have addressed the profiles of parental involvement in terms of different key aspects of shared book reading. This study adopted a latent profile analysis to examine the patterns of parental involvement in shared book reading and associated factors; 980 Chinese parents of kindergarten children were investigated. Three profiles were identified: (1) late start and infrequent reading; (2) early start and frequent reading; (3) medium start and intensive reading. Higher socioeconomic status, more literacy resources, and older age of the children were all found to be more likely to be associated with identification with Profile 2 than Profile 1. Implications for more targeted parental intervention programmes to broaden access to home literacy resources are highlighted.

  • Název v anglickém jazyce

    Parental involvement in shared book reading for preschoolers in China: Patterns and risks

  • Popis výsledku anglicky

    Previous studies have elucidated the positive effect of the quantity and onset age of shared book reading on children&apos;s language development. Few studies have addressed the profiles of parental involvement in terms of different key aspects of shared book reading. This study adopted a latent profile analysis to examine the patterns of parental involvement in shared book reading and associated factors; 980 Chinese parents of kindergarten children were investigated. Three profiles were identified: (1) late start and infrequent reading; (2) early start and frequent reading; (3) medium start and intensive reading. Higher socioeconomic status, more literacy resources, and older age of the children were all found to be more likely to be associated with identification with Profile 2 than Profile 1. Implications for more targeted parental intervention programmes to broaden access to home literacy resources are highlighted.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LX22NPO5101" target="_blank" >LX22NPO5101: Národní institut pro výzkum socioekonomických dopadů nemocí a systémových rizik</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    REVIEW OF EDUCATION

  • ISSN

    2049-6613

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    e3457

  • Kód UT WoS článku

    001142131700001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85181706963