Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech Republic - ECEC Workforce Profile

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10478334" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10478334 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.seepro.eu/Complete-Publication2024.pdf" target="_blank" >http://www.seepro.eu/Complete-Publication2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech Republic - ECEC Workforce Profile

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter provides comprehensive information on the types of professionals working in ECEC in the Czech Republic. The chapter focuses on the different types of positions in various ECEC settings in the Czech Republic. It provides an overview of the ways in which these professionals obtain professional qualifications and summarises the objectives and contents of their training, current innovations and trends in the professional training of ECEC professionals in the Czech Republic. Particular attention is paid to pre-school teachers and the different possibilities for their professional qualification and further training. The chapter is based on content analysis of legislative, curricular and conceptual documents, analysis of statistical and primary research data.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech Republic - ECEC Workforce Profile

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter provides comprehensive information on the types of professionals working in ECEC in the Czech Republic. The chapter focuses on the different types of positions in various ECEC settings in the Czech Republic. It provides an overview of the ways in which these professionals obtain professional qualifications and summarises the objectives and contents of their training, current innovations and trends in the professional training of ECEC professionals in the Czech Republic. Particular attention is paid to pre-school teachers and the different possibilities for their professional qualification and further training. The chapter is based on content analysis of legislative, curricular and conceptual documents, analysis of statistical and primary research data.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Early childhood workforce profiles across Europe: 33 country reports with key contextual data

  • ISBN

    978-3-00-077539-0

  • Počet stran výsledku

    57

  • Strana od-do

    302-358

  • Počet stran knihy

    1996

  • Název nakladatele

    State Institute of Early Childhood Research and Media Literacy

  • Místo vydání

    Munich

  • Kód UT WoS kapitoly