Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CZECH REPUBLIC Key contextual data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10478335" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10478335 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.seepro.eu/Complete-Publication2024.pdf" target="_blank" >http://www.seepro.eu/Complete-Publication2024.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    CZECH REPUBLIC Key contextual data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter provides comprehensive information on the current situation of pre-school education and the provision of institutional early childhood care facilities in the Czech Republic. It provides a detailed overview of the legal and curricular framework, statistical data and a description of developments and current issues in the field of ECEC. It has been developed using a standardised methodology as the parallel chapters in the monograph for the other 32 European countries. The chapter is based on a content analysis of documents (legislative documents, strategic documents and policy strategies, statistical data on education, research reports).

  • Název v anglickém jazyce

    CZECH REPUBLIC Key contextual data

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter provides comprehensive information on the current situation of pre-school education and the provision of institutional early childhood care facilities in the Czech Republic. It provides a detailed overview of the legal and curricular framework, statistical data and a description of developments and current issues in the field of ECEC. It has been developed using a standardised methodology as the parallel chapters in the monograph for the other 32 European countries. The chapter is based on a content analysis of documents (legislative documents, strategic documents and policy strategies, statistical data on education, research reports).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Early childhood workforce profiles across Europe: 33 country reports with key contextual data

  • ISBN

    978-3-00-077539-0

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    359-381

  • Počet stran knihy

    1996

  • Název nakladatele

    State Institute of Early Childhood Research and Media Literacy

  • Místo vydání

    Munich

  • Kód UT WoS kapitoly