Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Prožívají studenti angličtiny nižší úzkost z hodin cizího jazyka než studenti jiných VŠ oborů? Analýza pomocí české adaptace škály FLCAS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10481600" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10481600 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dD4mo5JbJQ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dD4mo5JbJQ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.29364/epsy.502" target="_blank" >10.29364/epsy.502</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Prožívají studenti angličtiny nižší úzkost z hodin cizího jazyka než studenti jiných VŠ oborů? Analýza pomocí české adaptace škály FLCAS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato studie zkoumá úzkost v hodinách cizího jazyka (konkrétně anglického jazyka) u celkově 117 studentů Univerzity Karlovy v Praze s cílem zjistit, zda existuje rozdíl v míře úzkosti mezi budoucími učiteli anglického jazyka - studenty Pedagogické fakulty - a studenty jiných oborů a zda v prožívané úzkosti existují rodové rozdíly. K měření je použita česká adaptace škály Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), která měří specifické aspekty úzkosti, tj. ostýchavost v komunikaci, strach z negativního hodnocení a úzkost spojenou s testováním. Výsledky ukazují vysokou reliabilitu adaptované škály (Cronbachovo alfa = 0,92) a naznačují, že neexistuje statisticky významný rozdíl v úrovni úzkosti mezi studenty anglického jazyka a studenty jiných oborů. Dále bylo zjištěno, že existuje statisticky významný rozdíl v míře úzkosti mezi pohlavími, přičemž vyšší úzkost byla nalezena u žen. Studie podtrhuje komplexnost jazykové úzkosti a její možný vliv na výkon ve výuce, což má důležité důsledky pro pedagogickou praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Do English language students experience lower foreign language classroom anxiety than students studying other majors? Analysis using the Czech adaptation of the FLCAS

  • Popis výsledku anglicky

    This study examines Foreign Language Classroom Anxiety (specifically in English language classes) among 117 students at Charles University in Prague. It aims to determine whether there is a difference in the level of anxiety between future English language teachers - students of Faculty of Education and those majoring in other disciplines, and whether there are gender differences in experienced anxiety. The measurement utilizes the Czech adaptation of the Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS), which assesses specific aspects of anxiety such as communication apprehension, fear of negative evaluation, and test anxiety. Results indicate high reliability of the adapted scale (Cronbach&apos;s alpha = 0.92) and suggest that there is no statistically significant difference in the level of anxiety between students of English and students of other disciplines. Furthermore, a statistically significant difference in anxiety levels was found between genders, with higher anxiety observed in women. The study underscores the complexity of language anxiety and its potential impact on academic performance, which has important implications for pedagogical practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E-psychologie

  • ISSN

    1802-8853

  • e-ISSN

    1802-8853

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    54-62

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus