Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Predicators of Students Willingness to Communicate in Foreign Languages: State-of-the-Art Review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00129084" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00129084 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://eduport.pf.ujep.cz/artkey/edp-202201-0003_the-predicators-of-students-willingness-to-communicate-in-foreign-languages-state-of-the-art-review.php" target="_blank" >https://eduport.pf.ujep.cz/artkey/edp-202201-0003_the-predicators-of-students-willingness-to-communicate-in-foreign-languages-state-of-the-art-review.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.21062/edp.2022.004" target="_blank" >10.21062/edp.2022.004</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Predicators of Students Willingness to Communicate in Foreign Languages: State-of-the-Art Review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of willingness to communicate in a foreign language classroom describes the readiness to enter foreign language communication at a particular time with a specific person or persons using a foreign language influenced by situation-specific circumstances and individual variables. This state-of-the-art review deals with outcomes of eleven selected studies in the period 1999-2018 based on a computerized database search in the Web of Science database. The selected studies focus on the relationship between willingness to communicate and (a) context and (b) individual variables like foreign language anxiety and motivation. The review presents samples, instruments, and outcomes of each study. Based on the literature review it is possible to assume that the role of the student´s motivation plays a more significant role concerning willingness to communicate than foreign language anxiety. The article attempts to answer the question whether it is the fear of speaking a foreign language or motivation that is more significant for student´s willingness to communicate.

  • Název v anglickém jazyce

    The Predicators of Students Willingness to Communicate in Foreign Languages: State-of-the-Art Review

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of willingness to communicate in a foreign language classroom describes the readiness to enter foreign language communication at a particular time with a specific person or persons using a foreign language influenced by situation-specific circumstances and individual variables. This state-of-the-art review deals with outcomes of eleven selected studies in the period 1999-2018 based on a computerized database search in the Web of Science database. The selected studies focus on the relationship between willingness to communicate and (a) context and (b) individual variables like foreign language anxiety and motivation. The review presents samples, instruments, and outcomes of each study. Based on the literature review it is possible to assume that the role of the student´s motivation plays a more significant role concerning willingness to communicate than foreign language anxiety. The article attempts to answer the question whether it is the fear of speaking a foreign language or motivation that is more significant for student´s willingness to communicate.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA20-05484S" target="_blank" >GA20-05484S: Analýza determinantů sebehodnocení znalostí anglického jazyka a motivace k učení se anglickému jazyku u českých žáků nižšího sekundárního stupně</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    EduPort - Education Support

  • ISSN

    2695-0936

  • e-ISSN

    2695-0936

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus