The Impact of feedback on students´ willingness to communicate in foreign language learning: Systematic review
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897215" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897215 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://espeap.junis.ni.ac.rs/index.php/espeap/article/view/1392" target="_blank" >http://espeap.junis.ni.ac.rs/index.php/espeap/article/view/1392</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.22190/JTESAP230911051J" target="_blank" >10.22190/JTESAP230911051J</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Impact of feedback on students´ willingness to communicate in foreign language learning: Systematic review
Popis výsledku v původním jazyce
The willingness to communicate in a foreign language is a crucial aspect of language learning. This systematic literature review examines the influence of feedback, including peer-to-peer feedback, teacher's feedback and computer-mediated feedback on student's willingness to communicate in foreign language contexts. We included twenty selected studies conducted between 2000-2021, retrieved from the Web of Science and Scopus databases, to explore the role of feedback promoting or hindering students' willingness to communicate. Our review suggests that factors like the fear of making mistakes and losing face can impede students? willingness to communicate. We conclude by outlining pedagogical implications for enhancing students' willingness to communicate in language teaching.
Název v anglickém jazyce
The Impact of feedback on students´ willingness to communicate in foreign language learning: Systematic review
Popis výsledku anglicky
The willingness to communicate in a foreign language is a crucial aspect of language learning. This systematic literature review examines the influence of feedback, including peer-to-peer feedback, teacher's feedback and computer-mediated feedback on student's willingness to communicate in foreign language contexts. We included twenty selected studies conducted between 2000-2021, retrieved from the Web of Science and Scopus databases, to explore the role of feedback promoting or hindering students' willingness to communicate. Our review suggests that factors like the fear of making mistakes and losing face can impede students? willingness to communicate. We conclude by outlining pedagogical implications for enhancing students' willingness to communicate in language teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes
ISSN
2334-9182
e-ISSN
2334-9212
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
RS - Srbská republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
663-686
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85183880788