Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Impact of feedback on students´ willingness to communicate in foreign language learning: Systematic review

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F23%3A43897215" target="_blank" >RIV/44555601:13430/23:43897215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://espeap.junis.ni.ac.rs/index.php/espeap/article/view/1392" target="_blank" >http://espeap.junis.ni.ac.rs/index.php/espeap/article/view/1392</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.22190/JTESAP230911051J" target="_blank" >10.22190/JTESAP230911051J</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Impact of feedback on students´ willingness to communicate in foreign language learning: Systematic review

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The willingness to communicate in a foreign language is a crucial aspect of language learning. This systematic literature review examines the influence of feedback, including peer-to-peer feedback, teacher&apos;s feedback and computer-mediated feedback on student&apos;s willingness to communicate in foreign language contexts. We included twenty selected studies conducted between 2000-2021, retrieved from the Web of Science and Scopus databases, to explore the role of feedback promoting or hindering students&apos; willingness to communicate. Our review suggests that factors like the fear of making mistakes and losing face can impede students? willingness to communicate. We conclude by outlining pedagogical implications for enhancing students&apos; willingness to communicate in language teaching.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of feedback on students´ willingness to communicate in foreign language learning: Systematic review

  • Popis výsledku anglicky

    The willingness to communicate in a foreign language is a crucial aspect of language learning. This systematic literature review examines the influence of feedback, including peer-to-peer feedback, teacher&apos;s feedback and computer-mediated feedback on student&apos;s willingness to communicate in foreign language contexts. We included twenty selected studies conducted between 2000-2021, retrieved from the Web of Science and Scopus databases, to explore the role of feedback promoting or hindering students&apos; willingness to communicate. Our review suggests that factors like the fear of making mistakes and losing face can impede students? willingness to communicate. We conclude by outlining pedagogical implications for enhancing students&apos; willingness to communicate in language teaching.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes

  • ISSN

    2334-9182

  • e-ISSN

    2334-9212

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    RS - Srbská republika

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    663-686

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85183880788