Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Students? Willingness to Communicate in English: Czech Adaptation of Willingness to Communicate Inside the Classroom Scale

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897634" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897634 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216224:14410/22:00130196

  • Výsledek na webu

    <a href="https://karolinum.cz/data/clanek/10781/OS_16_1_0029.pdf" target="_blank" >https://karolinum.cz/data/clanek/10781/OS_16_1_0029.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2022.15" target="_blank" >10.14712/23363177.2022.15</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Students? Willingness to Communicate in English: Czech Adaptation of Willingness to Communicate Inside the Classroom Scale

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Quality communication between a teacher and a student or students contributes to the process of learning a foreign language. Communication in foreign language teaching is both a means of communication and the content of teaching. The model of willingness to communicate in a foreign language describes individual characteristics and situational variables that affect a pupil?s readiness to enter dialogue with another person at some point. The present study provides information on the process and results of scale adaptation Willingness to Communicate Inside the Classroom scale. The process of adaptation to Czech conditions includes the verification of content validity, construct validity, and the identification of a factor structure of the instrument. Using exploratory factor analysis (EFA) procedures in the JASP program 0.14.1. the suitability of the use of the originally designed scale was verified and a reduction from twenty-seven to eighteen items was proposed. The internal consistency of the Czech version of the Willingness to Communicate Inside the Classroom scale showed a sufficient Cronbach?s alpha coefficient of .82, thus we can assume that the tested scales show sufficient reliability.

  • Název v anglickém jazyce

    Students? Willingness to Communicate in English: Czech Adaptation of Willingness to Communicate Inside the Classroom Scale

  • Popis výsledku anglicky

    Quality communication between a teacher and a student or students contributes to the process of learning a foreign language. Communication in foreign language teaching is both a means of communication and the content of teaching. The model of willingness to communicate in a foreign language describes individual characteristics and situational variables that affect a pupil?s readiness to enter dialogue with another person at some point. The present study provides information on the process and results of scale adaptation Willingness to Communicate Inside the Classroom scale. The process of adaptation to Czech conditions includes the verification of content validity, construct validity, and the identification of a factor structure of the instrument. Using exploratory factor analysis (EFA) procedures in the JASP program 0.14.1. the suitability of the use of the originally designed scale was verified and a reduction from twenty-seven to eighteen items was proposed. The internal consistency of the Czech version of the Willingness to Communicate Inside the Classroom scale showed a sufficient Cronbach?s alpha coefficient of .82, thus we can assume that the tested scales show sufficient reliability.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Orbis scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

    2336-3177

  • Svazek periodika

    16

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    29-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85147761290