Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Environmental literacy curriculum: an analysis of science textbooks for lower secondary education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10486253" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10486253 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=1gT6CBID7g" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=1gT6CBID7g</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00219266.2024.2386275" target="_blank" >10.1080/00219266.2024.2386275</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Environmental literacy curriculum: an analysis of science textbooks for lower secondary education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The issue of current environmental changes is increasingly being highlighted. For relevant decision-making and behaviour in society, it is desirable to develop the environmental literacy of all students. To do this, teachers need to be given adequate support. Textbooks may reflect the implemented curriculum. The research aimed to find out how selected aspects of environmental literacy are considered in Czech lower-secondary science textbooks. A quantitative analysis of 126 textbooks using closed coding was conducted to identify the inclusion of topics targeting Environmental Processes and Systems. Environmental literacy aspects were found to receive relatively little attention in textbooks and significant consistency within subjects was identified. The findings point to a lack of support for development of environmental literacy and form the basis for further innovation and development of educational materials.

  • Název v anglickém jazyce

    Environmental literacy curriculum: an analysis of science textbooks for lower secondary education

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of current environmental changes is increasingly being highlighted. For relevant decision-making and behaviour in society, it is desirable to develop the environmental literacy of all students. To do this, teachers need to be given adequate support. Textbooks may reflect the implemented curriculum. The research aimed to find out how selected aspects of environmental literacy are considered in Czech lower-secondary science textbooks. A quantitative analysis of 126 textbooks using closed coding was conducted to identify the inclusion of topics targeting Environmental Processes and Systems. Environmental literacy aspects were found to receive relatively little attention in textbooks and significant consistency within subjects was identified. The findings point to a lack of support for development of environmental literacy and form the basis for further innovation and development of educational materials.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Biological Education

  • ISSN

    0021-9266

  • e-ISSN

    2157-6009

  • Svazek periodika

    Neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12 Aug 2024

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    1-19

  • Kód UT WoS článku

    001290277300001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85201051846