Využití robotických sad ve výuce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10488929" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10488929 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z6YAaB_ZXl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z6YAaB_ZXl</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337890.4737" target="_blank" >10.14712/25337890.4737</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití robotických sad ve výuce
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje návrh výuky informatiky realizované vyučujícími ve vyšších ročnících 1. stupně ZŠ, s ohledem na revize RVP ZV, zaměřené do oblasti edukační robotiky, včetně postřehů a závěrů z jejího ověřování v praxi. Metodika je založena na gradujících, vzájemně provázaných aktivitách s využitím robotických stavebnic, jejichž primárním cílem je vytvoření prvotních konceptů pro rozvoj algoritmického myšlení u žáků 1. st. ZŠ. Důraz je kladen na rozvoj digitální gramotnosti a klíčových kompetencí, jakými jsou například kritické myšlení, řešení problémů, spolupráce a komunikace. Dále se článek věnuje implementaci robotických sad (LEGO WeDo/LEGO Spike Essential) v přípravě budoucích i současných vyučujících 1. stupně základních škol, kde jsou na základě navržené metodiky představeny konstruktivistické, projektové a heuristické metody výuky. Cílem příspěvku je poskytnout inspiraci k novým způsobům vzdělávání v oblasti prvotního rozvoje informatického myšlení.
Název v anglickém jazyce
Utilization of Robotic Kits in Education
Popis výsledku anglicky
This article presents a proposal for a methodology for teaching computer science by teachers of the fi rst level of primary schools, taking into account the revision of the educational program - national curriculum - in the higher grades of the fi rst level of primary school focused on the fi eld of educational robotics. It includes insights and conclusions from its verifi cation in practice. The methodology is based on graduated, interconnected activities utilizing robotic construction kits. Its primary objective is to create initial concepts for the development of algorithmic thinking in elementary school students. Emphasis is placed on the development of digital literacy and key competencies, such as critical thinking, problem-solving, collaboration, and communication. Furthermore, the article addresses the implementation of LEGO WeDo and LEGO Spike Essential robotic kits in the training of future and current teachers of the fi rst level of primary schools. Based on the proposed methodology, constructivist, project-based, and heuristic teaching methods are introduced to provide inspiration for new approaches to education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání
ISSN
2533-7882
e-ISSN
2533-7890
Svazek periodika
VIII
Číslo periodika v rámci svazku
1/2024
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
45-55
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—