Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití robotických sad ve výuce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10488929" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10488929 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z6YAaB_ZXl" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=Z6YAaB_ZXl</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/25337890.4737" target="_blank" >10.14712/25337890.4737</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití robotických sad ve výuce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek představuje návrh výuky informatiky realizované vyučujícími ve vyšších ročnících 1. stupně ZŠ, s ohledem na revize RVP ZV, zaměřené do oblasti edukační robotiky, včetně postřehů a závěrů z jejího ověřování v praxi. Metodika je založena na gradujících, vzájemně provázaných aktivitách s využitím robotických stavebnic, jejichž primárním cílem je vytvoření prvotních konceptů pro rozvoj algoritmického myšlení u žáků 1. st. ZŠ. Důraz je kladen na rozvoj digitální gramotnosti a klíčových kompetencí, jakými jsou například kritické myšlení, řešení problémů, spolupráce a komunikace. Dále se článek věnuje implementaci robotických sad (LEGO WeDo/LEGO Spike Essential) v přípravě budoucích i současných vyučujících 1. stupně základních škol, kde jsou na základě navržené metodiky představeny konstruktivistické, projektové a heuristické metody výuky. Cílem příspěvku je poskytnout inspiraci k novým způsobům vzdělávání v oblasti prvotního rozvoje informatického myšlení.

  • Název v anglickém jazyce

    Utilization of Robotic Kits in Education

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents a proposal for a methodology for teaching computer science by teachers of the fi rst level of primary schools, taking into account the revision of the educational program - national curriculum - in the higher grades of the fi rst level of primary school focused on the fi eld of educational robotics. It includes insights and conclusions from its verifi cation in practice. The methodology is based on graduated, interconnected activities utilizing robotic construction kits. Its primary objective is to create initial concepts for the development of algorithmic thinking in elementary school students. Emphasis is placed on the development of digital literacy and key competencies, such as critical thinking, problem-solving, collaboration, and communication. Furthermore, the article addresses the implementation of LEGO WeDo and LEGO Spike Essential robotic kits in the training of future and current teachers of the fi rst level of primary schools. Based on the proposed methodology, constructivist, project-based, and heuristic teaching methods are introduced to provide inspiration for new approaches to education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání

  • ISSN

    2533-7882

  • e-ISSN

    2533-7890

  • Svazek periodika

    VIII

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1/2024

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    45-55

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus