Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Testové nástroje pro diagnostiku cizojazyčných schopností u dětí mladšího školního věku: přehledová studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10489051" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10489051 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=iDThXe1hrb" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=iDThXe1hrb</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.29364/epsy.509" target="_blank" >10.29364/epsy.509</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Testové nástroje pro diagnostiku cizojazyčných schopností u dětí mladšího školního věku: přehledová studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová studie seznamuje čtenáře s testovými nástroji určenými k diagnostice cizojazyčných schopností u žáků mladšího školního věku. Cílem je představit a porovnat existující testy, zároveň ale také shrnout aktuální stav poznání o tom, jaké schopnosti jsou pro učební pokrok klíčové. Nejprve se studie věnuje vymezení základní terminologie a proměnám v přístupu k testování cizojazyčných schopností. V druhé části popisuje a následně srovnává pět standardizovaných diagnostických nástrojů určených pro testování cizojazyčných schopností u dětí mladšího školního věku. Společně s psychometrickými údaji o testových nástrojích, které v zahraničí i u nás vznikly od roku 1967 do současnosti, sleduje studie výzkumná zjištění ve vztahu k jazykovým kompetencím žáků v cizím jazyce. S oporou získaných údajů autorky v diskuzi srovnávají lingvistický a kognitivní přístup k testování cizojazyčných schopností v dětském věku. V závěru studie předkládají návrhy pro implikaci zjištění do školní a poradenské praxe.

  • Název v anglickém jazyce

    TEST TOOLS FOR THE DIAGNOSTICS OF FOREIGN LANGUAGE APTITUDE IN CHILDREN OF YOUNGER SCHOOL AGE: A LITERATURE REVIEW

  • Popis výsledku anglicky

    The review study introduces the reader to test tools designed to diagnose foreign language abilities in younger school-age students. The goal is to present and compare existing tests, but also to summarize the current state of knowledge about what skills are key for learning progress. First, the study focuses on the definition of basic terminology and changes in the approach to testing foreign language abilities. In the second part, the study describes and subsequently compares five standardized diagnostic tools intended for testing foreign language abilities in children of youngerschool age. Together with psychometric data on test instruments that were created abroad and in our country from 1967 to the present, the study tracks research findings in relation to the languagecompetencies of pupils in a foreign language. Based on the data obtained, the authors in the discussion compare linguistic and cognitive approaches to testing foreign language abilities inchildhood. At the end of the study, they present proposals for the implication of the findings in school and counselling practice.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E-psychologie

  • ISSN

    1802-8853

  • e-ISSN

    1802-8853

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    44-61

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus